Ingrid - Mamma till två sessor

Bloggenkät!

Publicerad 2008-04-24 14:14:11 i Allmänt,

1 - Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga för några veckor sen.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
 
Jag tyckte det var roligt med bloggar, läs lite om andra och vad de gjort. Hade ingen direkt bild av det så egentligen.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Den första bloggen jag blev helt kär i var allas vår härliga Götene blogg där vi får härligt skvaller och mycket underhållning! gotene.blogg.se

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Jag känner inte så mycket faktiskt, var ju inte så länge sen jag skrev det :)

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag vet inte riktigt, 5 stycken kanske jag följer dagligen. Blir mest att man följer sina närmastes bloggar.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

De bloggarna jag följer är dagboksbloggar.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag tycker om att följa min goda vän Marcus blogg. Vi är väldigt olika, men jag gillar att läsa hans blogg. Särskilt nu när han bor i Norge och vi inte håller kontakten på samma sätt som vi gjorde när han bodde i Sverige. Hans blogg hittar du här


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Jag vet faktiskt inte nån som är lik mej direkt, är inte alla människor unika? :)

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det är faktiskt inte nån som har haft någon direkt åsikt om det, men man kan ju tänka sig att de tycker att det är roligt att veta vad jag gör på dagarna.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet faktiskt inte, men det borde de göra. Jag är ju mej själv, och skriver om min vardag.


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Jag har nog hittat min gräns. Man vet ju vad man vill ha för sig själv, och det lägger man ju inte ut på bloggen. Allmänna saker, vad man har gjort och sånt, det spelar ingen roll tycker jag om man skriver det så att alla kan se. Är det saker man däremot känner att man helst vill behålla för sig själv, då gör man ju det.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Jag skriver aldrig om andras problem, det är deras ensak. Jag skriver aldrig nånting illa om folk, för det tycker jag att man lämnade när man gick i högstadiet.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar inte för att få bekräftelse. Jag gör det mest för att fylla ut lite tid. Har alltid tyckt om att skriva dagbok, så när tillfället att blogga dök upp så var jag inte sen! :)

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Jag tror det kan vara svårt, för att alla skriver nog inte helt ärligt. Många försöker nog ge allmänheten ett annat intryck av sig själva.


15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Nej.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja faktiskt. Om en person inte riktigt vet vart gränserna går när de skriver, så kanske de lätt skriver om saker som inte är bra om det kommer ut. Om de skriver om sånt som kan göra dom sårbara.


17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Nej det har jag faktiskt inte blivit.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej inte vad jag kan komma på.


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Jag ser inga nackdelar. Jag gillar att dela med mej, och jag vet hur mycket jag kan skriva innan det blir för privat.


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
Jag tror det. Gillar att skriva dagbok, och det är smidigt med en blogg på internet. Förhoppningsvis så har väl jag klarat av att utveckla min blogg lite mer med färger och bilder och sånt. Än så länge är jag bara nybörjare :)


21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
 
Jag vet inte riktigt faktiskt. Om de kommer att påverka kulturellt är svårt att svara på, men man ser ändå en ganska snabb utveckling på fenomenet bloggande.

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? 
Tro det eller ej, men det betyder mycket att få en stund för sig själv och bara skriva av sig lite. Oavsett vad man skriver om just då. Det kan vara vanliga vardagshändelser, eller djupa tankar som man funderar över. Det är bara skönt att få skriva av sig helt enkelt, jag tror man behöver det ibland!

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
Det är roligt. Kul att veta vad andra människor pysslar med, vad dom tänker på.


24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Sara
Sandra
Marcus
Veronica
Sanna

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2008-04-25 10:31:32

Spindlar är äckiare..

Postat av: Nicolina

Publicerad 2011-01-19 21:02:09

Hej! Skulle du kunna lägga till mig på msn, skulle behöva prata med dig om en sak! Gör det så fort så möjligt! :)



[email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela