Ingrid - Mamma till två sessor

Katastrof!

Publicerad 2008-08-30 11:40:18 i Allmänt,

Satt i 10 min inatt och väntade på Mackans buss. När den kommer ser jag att alla går av den, men han syns inte till. Däremot står en "Förälder på stan" och försöker få liv i en kille längst fram i bussen. Min älskade pojkvän. Jag kä'nner henne sen innan så jag vet att hon kan ställa till problem, så jag skyndade mej på bussen och la handen på hennes axel. "Det är ingen fara NN, det är min pojkvän. Jag tar hand om det." sa jag till henne. Mackan tittar upp på mej och är irriterad, ingen förstår att han vill hem, han ska till Götene. Kan folk bara låta honom sova? Att jag står på bussen sjunker inte in i hans väldigt alkoholpåverkade skalle. Bussen ska ändå åka förbi vår gata, så vi får åka med dit. När vi strax ska gå av frågar Markus mej; "Vart är vi?" varpå jag svara att vi är nästan hemma älskling. Då får han nånting trött i blicken och förklarar för mej att då hade väl någon kunnat säga det då? Jag brister ut i skratt! Han är ju för goo alltså.
På väg upp till lägenheten förklarar han att han inte tyckte det var konstigt att jag var på bussen (ska även tilläggas att vi brukar ju åka ihop när vi har varit ute), utan han blev bara glad för då visste han att han kunde sova lite till.
Fortsatte fylletjata när vi kom upp i lägenheten, och upptäcker efter en stund att hans mobil är borta. Vi letar en stund men ger upp, han måste ha glömt den på bussen. Till slut får jag honom att somna genom att ligga och pilla i hans hår, han somnar mitt i en mening. Skönt för mej! Äntligen fick jag sova.

Nu har jag nyss gått upp, ska göra mej i ordning och äta lite sen är jag redo för Ingrid&Vickii-tid, tillsammans med Arn ;)

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela