Ingrid - Mamma till två sessor

Färdigvilad, tydligen..

Publicerad 2009-08-27 15:59:46 i Allmänt,

Mm, det blev jävligt lång och fridfull powernap. NOT! Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när man blev lämnad ifred när man skulle vila lite. Då kunde man lätt sova i flera timmar. Men nej, inte nu längre. Nu ska man minsann inte få en lugn stund för sig själv. Inte då. Känner ni av bitterheten? Med all rätt, jag förtjänade att få vila.

Ja, då var man uppe igen. Vi har ätit lite mellanmål och våra vänner har cyklat iväg till Hällekis en sväng. Så jag tänkte passa på att plocka ur lite disk ur diskmaskinen och hjälpa lillebror med läxorna. Han hade högläsnings-läxa, så det kändes som att det var lika bra att fixa det nu när alla andra inte är i närheten. Det blir lite lättare för honom att koncentrera sig då.

Ikväll kommer mina föräldrar hem igen, så då blir det hem till civilisationen igen. Det kan ju bli lite långtråkigt här ute, men samtidigt kan det vara skönt också. Komma bort lite liksom, och bara slappna av. Men nu är det nog med avslappnande (efter en dag här ute typ), och jag längtar hem. Till soffan, sängen, köket och allt annat som är hemma. Det är ändå 5 år sen jag flyttade härifrån, och det känns inte riktigt som det gjorde förr. Jag hittar inte ens i huset liksom. Vart saker och sånt är alltså. Kan ju också bero på att jag är här för sällan, jag vet inte. Men på nåt sätt så får jag alltid dåligt samvete, och längtar hem till mitt egna..

Imorgon blir det jobb. Känns så skönt att ha hittat nåt, nu när det är så svårt att få nåt menar jag. Och att det dessutom är roligt gör det ju bara ännu bättre! Träffar folk, chillar och har det bra kan man säga :) Nej men det känns faktiskt härligt. Det känns inte jobbigt att gå dit, och dessutom så går tiden så fort när man väl är där att man blir förvånad över att det redan är dags att gå hem. Det enda tråkiga är att det bara är deltid, och förmodligen är det omöjligt att få heltid. Men det är nåt roligt att göra så länge, och få lite pengar dessutom, tills jag hittar ett heltidsjobb. Grattis till mej själv måste jag säga :)

Såg att Aida hade lagt upp lite bilder från när vi var på Gröna Villan för ett par veckor sen. Härliga kort! Vi hade ju roligt iallafall, tack brudar :) Hoppas att vi kan göra om det snart igen!  Har lånat en bild av Aida som jag tänkte lägga upp här. Och ja, en aning berusade var vi ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela