Ingrid - Mamma till två sessor

Härlig dag på gång?

Publicerad 2009-03-21 11:36:46 i Allmänt,

Vaknade klockan 9, utsövd och direkt uttråkad. Vad fan ska man göra?

Lösningen kom till mej ganska snabbt. Gjorde en snabb frukost, havregrynsgröt med jordgubbssylt. Och om jag ska vara ärlig så var det den vidrigaste gröten jag nånsin gjort. Märkligt klistrig konsistens, och klibbade sig fast på ett obehagligt sätt i hela munnen. Bra jobbat Ingrid!
Efter frukosten blev det en promenad till biblioteket där jag läste en liten stund medans jag väntade på en ledig dator, och nu sitter jag här. Har kollat lite på facebook, och givetvis läst allas bloggar från den senaste veckan. Min nyfikenhet vet inga gränser!

När jag kommer hem är det sysslor som gäller. Tänkte öppna upp lite hemma så det kommer in lite härlig frisk vårluft medans jag städar. Ska dammsuga, dammtorka och all annan trist skit. Insåg att det är dags att putsa fönster, men det får vänta tills en annan dag. Nån gång får det ju faktiskt vara nog!
Senare i eftermiddag blir det nog långpromenad med flickorna, kommer bli skönt! Så härligt att bara vara ute och promenera och snacka skit i vårsolen. Hoppas det blir av bara också =)

Kvällen är än så länge ett mysterium. Utan ett öre i plånkan så kan man väl faktiskt inte göra så mycket heller. Får väl se vad alla andra ska hitta på idag, det dyker alltid upp något =) I värsta fall blir det film ensam, eller kanske börja läsa någon av de Paulo Coelho-böckerna som jag lånade igår. I vilket fall så klarar jag mej fint. Jag har ju alltid min fantasi! Där kan jag planera mitt liv och känna att hoppet inte är ute med mej än! Hahaha..

Nu blir det en promenad hem i solen.

Förresten, veckans ord i min värld är runkmunk. Sjukt roligt om man heter Ingrid och inte har hälsosam och normal humor.

Kommentarer

Postat av: Dennis

Publicerad 2009-03-24 17:19:38

Tja,

fan visste inte att du var en sådan flitig bloggare... ville bara säga hej och hoppas du har det bra.. kom o tänka på dig häromdan när jag gick och plockade där hemma och "råkade" hitta kortet ja fick av dig från alla er man hjälpt :) du hjälpte verkligen mig den tunga dagen då du bara fanns där som ifrån ingenstans... Big Up till dig Ingrid och ditt stora hjärta.... C ya!!

Postat av: Denna Sanna Kvinna

Publicerad 2009-04-03 13:16:55

Hade det varit datorn hade jag skitit fullständigt i det men det är ju digitalkameran som är pajj

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela