Ingrid - Mamma till två sessor

Kallt, kallt, kallt.

Publicerad 2009-09-30 08:12:03 i Allmänt,

Definitivt över.

Igår morse 6,45 stod jag utanför Pressbyrån, paralyserad. Antingen så är det jag som har legat i koma och missat nånting, eller så har hösten helt plötsligt bestämt tagit över efter sommaren. SVINKALLT! De tidigaste kunderna sa att det bara hade varit två grader ute, och det kan jag tänka mej. Jag fick en chock när jag gick utanför dörren och kände hur kyligt det var. Och trots att himlen var alldeles klar blå och solen sken under dagen igår så gjorde det inte mycket för temperaturen. Men idag var fan ännu värre. Öppnar balkongdörren och känner kylan mot ansiktet som en örfil. Frost! Det var alldeles vitt på backen och folk stod här ute och skrapade rutorna. Okej..? Så det är över nu alltså? Sommaren har bestämt sig för att kasta in handduken och ge vika för hösten.

Idag är jag ledig, riktigt skönt faktiskt. Tänkte greja lite här hemma, städa som vanligt ;) Och JA, jag gillar att städa. Hemma iallafall :) Jag tycker om att ha ordning på saker och ting hemma helt enkelt. Även resten av dagen är fullspäckad, så det ska bli roligt! Med perfekt tajming så är det också dags att sy in min jacka. Jag älskar den. Köpte en röd höst/vinter jacka för 2 år sen, och den var precis i min smak. Men sen jag köpte den så har jag tappat en del kilon, så den sitter ju inte lika bra längre. För övrigt så är den ju fortfarande skitfin och jag gillar den fortfarande, så då kan jag ju lika gärna bara sy in den lite. Då blir den som ny igen :)

Är ni redo för hösten?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-09-30 15:32:46

Ja, fy fan vad kallt det har blivit!

Redo är jag nog men fasen vad tråkigt när det inte ens har vart någon sommar.

Här var det 0 grader kl. 08.15. Då kan man bara tänka sig hur kallt det har varit inatt! brr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela