Ingrid - Mamma till två sessor

Nyårsafton

Publicerad 2010-12-31 09:51:44 i Allmänt,

God morgon mina små höns! Och nån eventuell tupp som kikar in här ;) Idag är det självaste nyårasfton!

Gårdagen var lugn och sansad. Vi spelade lite bingolotto, grabbarna drack lite öl och det blev ett par omgångar av monopol. Tyvärr. Jag är så trött på det där spelet nu så jag vill helst av allt bara slänga ut det från balkongen! Nu vann jag ju visserligen en av omgångarna igår, men ändå. Jag har tröttnat! En annan kompis kom förbi senare på kvällen och han hade aldrig spelat det förut, så han valde att bara titta på denna gång. Men nu är han sugen! Jag har erbjudit honom min plats vid bordet :) Klockan närmade sig 2 när vi sa godnatt allihopa, så sent blev det iallafall.

Och idag är det sista dagen för detta år. Jag har sett att det är många bloggar som återblickat på 2010 med listor, bilder och så vidare. Men jag kommer inte göra det. Dels för att jag inte ha några bilder, men också för att jag inte gjort särskilt mycket heller. Det har varit ett väldigt lugnt år, precis som jag ville. Det finns inte heller många kort från det gångna året, så det är nåt som jag måste bli bättre på tills nästa år: Ta mer kort! Även om det inte är just för bloggen så är det ju för att ha som minnen.

Planerna för kvällen är någorlunda spikade. Vi har fått tiden 17,30 som vi ska vara hos gubbens ena syster med familj. Där ska vi träffa gubbens bror med familj och ytterligare en familj. Det ska ätas god mat från Köttex, drickas gott och umgås. Kommer bli kanon! Vi ska kanske upp dit lite tidigare, men det berodde på om gubbarna skulle basta innan eller inte.

Men jag har beslutsångest inför en sak: måla naglarna eller ha lösnaglar?
Jag klippte ner och filade naglarna för några dagar sen, så de är ganska korta. Ska jag måla dem i guld eller ska jag ha lösnaglar kanske?För om jag ska ha lösnaglar så har jag ju två olika att välja på; fransk manikyr eller lila med vita blommor på.

Hjälp! Vad tycker ni? Guldlack på mina vanliga naglar eller lösnaglar?



Jävligt dålig bild. Det är vanliga fransk manikyr som är rosa med vit tipp, inte nästan självlysande som på bilden..



Eller de lila med vita blommor? Tufft val!

Kommentarer

Postat av: Millah

Publicerad 2010-12-31 09:57:41

Vad mysigt jag hoppas att ni får det riktigt trevligt=)



Jo men jag brukar säga att det är karlarna som verkligen klagar när dom är sjuka haha =) Int vi kvinnor ;)



Hoppas du får ett underbart år du också!Kramar om

Postat av: Millah

Publicerad 2010-12-31 10:05:02

Ha lösnaglar ;) det är det bästa om man int har egna som är långa.. Jag har lösnaglar varje dag nu haha kram

Postat av: Millah

Publicerad 2010-12-31 10:09:30

haha nej herregud =) packet jag har räcker ju int hur länge som helst =) så dum är jag int att jag int låter naglarna vila haha, sötto =)

Kramar

Postat av: Sannababy

Publicerad 2010-12-31 11:26:55

Fin blogg du har! :)

Postat av: sannababy

Publicerad 2010-12-31 11:51:06

Gott Nytt År på dig med!

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-12-31 12:05:01

Haha nej verkligen inte. USA där är de lite småskruvade... men det tycker de säkert om oss med haha



Gott nytt år!

Postat av: Maria Svensson

Publicerad 2010-12-31 12:28:46

En sida till där man kan få läsare till bloggen.. Om du nu behöver det ;)



http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=lexichiqo

Postat av: Lina-Lina

Publicerad 2010-12-31 12:37:51

låter som ni hade en bra kväll igår ;) grattis till den nya lotten! Är miljonvinsten på den troru? ;)

Det där med naglarna är ju svårt alltså.. beror ju lite på vad du hade tänkt att ha på dig ;) men jag hade nog målat naglarna i guld :) det känns party! (dessutom slipper du smärtan om du inte använder lösnaglar;) gott nytt år på dig min fina! <3

Postat av: Emma-Lou

Publicerad 2010-12-31 12:50:30

Ha lösnaglar! :-) Ta i alla fall många bilder ikväll sedan, som man kan få titta på :-)



Tack för alla kommentarer under veckans gång, har dock varit nedstämd pga. vissa händelser och helt enkelt inte orkat kommentera. Inget illa ment mot någon, men jag gissar att det kan bli så ibland?!



GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Emma-Lou

Publicerad 2010-12-31 13:04:49

NU såg jag vad du hade skrivit att ni skulle äta för mat, den stod ju i en annan kommentar hos mig. Det låter som att ni ska äta god mat :-)

Postat av: N I L M A

Publicerad 2010-12-31 14:11:09

Haha, shit, vi missade bingolotto igår.. tack för påminnelsen! :D

Postat av: MEREI

Publicerad 2010-12-31 14:44:35

- tycker det hade blivit snyggare om du målat dina naglar! haha skön du är "Jag är så trött på det där spelet nu så jag vill helst av allt bara slänga ut det från balkongen!" fick mig ett gott skratt! Hoppas du får en grym kväll och att det nya året bringar dig lycka och glädje! GOTT NYTT ÅR SNYGGING! Have fun tonight :)

Postat av: MEREI

Publicerad 2010-12-31 14:44:37

- tycker det hade blivit snyggare om du målat dina naglar! haha skön du är "Jag är så trött på det där spelet nu så jag vill helst av allt bara slänga ut det från balkongen!" fick mig ett gott skratt! Hoppas du får en grym kväll och att det nya året bringar dig lycka och glädje! GOTT NYTT ÅR SNYGGING! Have fun tonight :)

Postat av: m y s s a n '

Publicerad 2010-12-31 15:48:58

Gott nytt år!:)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2011-01-01 14:30:57

gott nytt år! :)



missa inte min tävling jag har i bloggen just nu, vinsten är en ögonskugga från "make up store".



http://alexandraekstrand.blogg.se/2010/december/t-som-i-tavling-om-en-ogonskygga-fran-make-up.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela