Ingrid - Mamma till två sessor

NOKA Noodles

Publicerad 2010-11-05 13:47:55 i Träning/NOKA,

Dagens lunch fick bli NOKA nudlar! Jag drack NOKA Shakes under en period men jag har inte provat nudlarna. Förra veckan fick jag hem ett paket med dessa nudlar som tröstpris i tävlingen som Muppsan hade i samarbete med NOKA. Det var himla länge sen jag åt nudlar överhuvudtaget, så varför inte prova dem?



Men jag hade glömt av det fram tills idag! Och eftersom jag är själv hemma på dagen idag så har jag ingen direkt lust att laga till nånting, så då var ju det här paketet som en räddande lunch-ängel :)



I en liten påse inuti paketet låg nudlarna. De skulle knäckas och läggas i en skål eller en djup tallrik. Sen fanns det 3 påsar till i där med olja/fettsyror, grönsaker och kryddor/vitaminer/mineraler. Dessa skulle också ner i skålen över de torra nudlarna. 3 dl vatten skulle kokas upp och hällas över nudlarna och sen röras om. På med lock i ca 5 minuter, rör om och så var det klart!



Det luktade riktigt gott! Och smakade gott också! En liten nackdel bara var att jag blev så himla mätt att jag kom knappt halvvägs ner i min tallrik. Jag orkade inte mer! Och eftersom en sån här måltid bara innehåller 214 kcal så blir det ju ganska lite näring..

Nudlarna var goda, men jag föredrar nog shakes :) Åh vad jag saknar att dricka dem!

För att läsa mer om NOKA och hur det fungerar, klicka HÄR.


Kommentarer

Postat av: guevacci

Publicerad 2010-11-05 14:17:27

Härligt och höra :) med mig är det toppen! Vad händer denna fredag? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela