Ingrid - Mamma till två sessor

Lindt Creation - Coconut (Milk)

Publicerad 2011-06-27 14:30:00 i I köket,

Som ni vet så fick jag hem tre chokladkakor från lyxiga Lindt för ett litet tag sen!



Det var meningen att jag skulle få testa en själv, och eftersom jag är så svag för kokos och ljus choklad så valde jag Lindt Creation - Coconut (Milk). Det här är en av de senaste tillskotten i Lindt's chokladkollektion!

Vad jag tyckte om förpackningen:

Det första jag tänker i samband med Lindt Choklad är alltid LYXIG CHOKLAD. Förpackningen är toppen eftersom chokladen först ligger i ett kartongomslag, men sen att själva chokladkakan är väl försluten i en folieförpackning innanför kartongen. Det ger en känsla av otrolig fräschör och hållbarhet. Självklart är till och med folien snygg med tryck!



Vad jag tyckte om chokladens utseende:

Intrycket att den här chokladen är lite lyxigare håller i sig när man öppnar folien och ser dessa fina rutor. Jag ber om ursäkt för att det är lite suddigt, jag blev väl lite darrig på handen när jag kände chokladdoften hihi..



Vad jag tyckte om chokladens smak:

Underbar får bli öppningsordet här! Mjölkchokladen har en väldigt len och fyllig smak, och kokosen inuti är mjuk och krämig och smakar verkligen kokos. Ibland stöter man på choklad med kokos i som inte smakar nånting, men så var inte fallet här! Jättegod!

Fylligheten i chokladen och kokosen gör att man inte äter för mycket av den. Två rutor var alldeles lagom. Och det är ju toppen, för då räcker ju chokladkakan längre!



Det här var första gången jag provade en chokladkaka från Lindt, och det var verkligen ingen besvikelse vill jag lova! Just den här kakan är en nyhet i sortimentet, så det var extra skoj att det var just den jag fick prova.

Mitt betyg till Lindt Creation - Coconut (Milk):

+++++ av 5 möjliga, jättegod!

Inom kort kommer två läsare få chansen att vinna varsin lyxig chokladkaka från Lindt här på bloggen, så håll utkik! :)

Kommentarer

Postat av: M E R E I

Publicerad 2011-06-27 15:25:21

- åh dessa måste jag ju bara smaka!

Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Publicerad 2011-06-27 17:01:55

vilket kul inlägg :D Jag åt den med havssalt nu i veckan. Ingen favorit men absolut god!!



Hoppas du mår bra,

kram <3

Postat av: Louise

Publicerad 2011-06-27 17:48:42

nejnej, det är ingen fara! Förstod bara inte varför länken inte funkade :) Inget besvär alls, kram.

Postat av: Jannica

Publicerad 2011-06-27 21:34:16

Miiiiint ska de va :D

Postat av: Linnea Granström- Mamma till Ebba ♥

Publicerad 2011-06-28 23:21:39

Men fybubblan hur bara kan du ladda upp så många bilder på choklad när man sitter här ute mitt i skogen och är godissugen :P haha

Postat av: Nina

Publicerad 2011-06-29 13:29:47

så lite så :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela