Ingrid - Mamma till två sessor

Röd som rubinen

Publicerad 2011-03-23 13:20:00 i Böcker,

Röd som rubinen

Av Virginia Andrews

I Söderns hjärta lever Ruby ett enkelt och lyckligt liv. Men oskuldens tid kan inte vara för evigt...

Ruby bor tillsammans med sin mormor ute i Mississippis träskmarkker. Hon trivs där mitt i naturen och funderar sällan på sin döda mamma och okända pappa. Hon drömmer om att bli stor konstnär och hon är förälskad i den stilige Paul. Inga dunkla moln anas vid horisonten.

Men när Ruby - sedan mormodern plötsligt dött och otroliga hemligheter avslöjats - tvingas söka sig till New Orleans, finner hon inte bara sin far utan även sin tvillingsyster.



Det tog inte alltför lång tid innan den här boken var utläst!
Egentligen är den här serien ungdomsböcker, men det spelar ju ingen roll. De är fortfarande spännande att läsa! Jag kunde inte sluta, för jag ville ju veta hur det skulle gå! När den här var slut ville jag hoppa på nästa del direkt, men den måste jag gå till biblioteket och låna. Annars hade jag nog suttit med näsan nedstucken i den nu!

Jag tyckte det var väldigt charmigt att läsa om den här flickan Ruby och hennes liv som utspelar sig i träskmarkerna i början på 1970-talet skulle jag gissa på att det är. Det är en helt annan värld i en helt annan tid! Det här var den första delen av fyra, och jag kommer absolut att läsa resten!

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-11-23 16:09:06

Hej! Jag har också läst boken. :) Jag måste hålla med om att den är OTROLIGT bra! <3 :D

Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Publicerad 2011-11-24 17:07:49

EVELINA: Vad roligt att du också gillade den! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela