Ingrid - Mamma till två sessor

Om Anders slaskar, julen braskar.

Publicerad 2011-11-30 09:24:16 i Allmänt,

God morgon godingar!

Kan ni tänka er att det är den sista november idag? När jag och snuttan gick upp vid 7,40 så var det fortfarande lite mörkt ute och termometern visade 6 plusgrader. Vid den här tiden förra året var det massor med snö! Vi får väl se om det kommer nån innan jul. "Om Anders slaskar, julen braskar." sa alltid min farmor när jag var liten, så det får vi hoppas på!

Idag är det då jobb som gäller! Ska bli riktigt skoj, även om det är inventering. Så länge jag håller mej undan från choklad- pch tuggummihyllan och glassboxen så borde vi ju bli färdiga tills ikväll! Det är alldeles för mycket saker och jag är ju ingen stjärna på att räkna direkt haha! Men det ska nog gå bra, det brukar det göra :)

Om nån timme kommer mina föräldrar hit för att hämta Zelda. Jag hoppas innerligt att hon är snäll när hon är hos dem! Hon har haft ett par riktigt jobbiga dagar, men igår kväll och nyss så gick det faktiskt ganska bra att natta henne. Det är bara att hoppas att hon fortsätter så :) Fast mina föräldrar har ju fyra barn, de är ganska härdade när det gäller trilskande bebisar hehe..

Jag skulle gissa på att det inte blir nåt bloggande ikväll när jag kommer hem. Då lär jag bara krypa ner i soffan med gubben och köra igång en film och stenslockna! Det ska bli riktigt mysigt med lite egentid tillsammans ♥ Och att få sova ut såklart!

Ha en riktigt fin onsdag allihopa!



En bild från förra vintern.

Kommentarer

Postat av: Jannica

Publicerad 2011-11-30 13:13:58

Åh vilken mysig bloggdesgin :)

Postat av: Louise

Publicerad 2011-11-30 13:31:13

Har en tävling där jag lottar ut ett aco spotless-kit, du var med i den förra tävlingen jag hade så du kanske vill prova turen igen :) Ha den fint

http://louiselonning.blogg.se/2011/november/tavling-aco-spotless.html

Postat av: M*

Publicerad 2011-11-30 14:01:12

- Ah vill fan ha snö NU NU NU! Vill inte ha regn /;! Men det är bara att hålla alla tummar och tår och så kommer det förmodligen snöa snart! Haha lycka till på jobbet idag vännen! Kram fina du!

Postat av: sally

Publicerad 2011-11-30 14:01:39

De är sjukt sköna också!



Haha, vi hade snö här igår, men så regnade det bort...

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-11-30 16:18:57

Hejsan! Tänkte bara tipsa om tävlingen jag har just nu där du kan vinna valfritt smycke ifrån serien "Steal my style" på add9.se, här hittar du tävlingen: http://missbuttercup.blogg.se/2011/november/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-serien-st.html#comment



Ursäkta om du inte gillar sånna här kommentarer! Ha en bra dag! :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-11-30 20:01:53

Verkligen ett konstigt väder! Nog vill man ha lite snö till jul iaf, men inte så där satans kallt som de sista vintrarna.

Ska på julbord imorgon, är redan hungrig:D

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-30 22:17:04

Det låter som en trevlig avslutning på kvällen!

Postat av: Nina (tävling: Disney on Ice pågår)

Publicerad 2011-11-30 23:16:00

minns när theo kom för tre år sen så kom den första snön då ja va på väg in på bb. å som du säger så är det plusgrader å inte ens nån vibb att det ska börja snöa. är iof ganska så skönt då det alltid blir sånt kaos. men det får gärna komma strax innan jul..

Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Publicerad 2011-12-01 10:05:57

CAROLINE: Nej, några minusgrader räcker gott och väl. Bara så att det är lite snö :) Åhh vad mumsigt, kan förstå att du är hungrig redan! Jag hoppas att du äter lite extra åt mej också? ;) KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela