Ingrid - Mamma till två sessor

Väntan är över

Publicerad 2012-11-29 11:33:28 i Allmänt,

Hallå!
 
Här är det minsann full rulle idag! Efter att ha lämnat den lilla juvelen på dagis så gick jag hem och började plocka ihop lite saker som skulle ner till källaren och började greja där nere. Äntligen har jag flyttat över lite saker till det lilla förrådet så att det blev liiite mer plats i det stora. Då passade jag ju såklart på att ta med mej julgrejerna upp och har nu tillbringat förmiddagen med att sätta upp ljusstakar och de få julsakerna vi har. Det är inte så mycket än, men det kommer allt nån ny tomte eller nåt varje år. Det känns ganska lagom just nu också att inte ha för mycket fina julprydnader överallt eftersom vi har en klåfingrig liten fröken med väldigt långa armar här hemma! Men jag insåg precis att jag glömt ta med mej två saker upp; en tomte som blir en skål när man lyfter av luvan samt min farmors gamla, fina kyrka som spelar när man vrider upp dem. De måste jag hämta sen!
 
Jag har också hunnit med att diska, plocka undan och ta en sväng med dammsugaren. Det är nästan så jag skäms över att vara så jävla redig haha! Nu funderar jag på om jag skulle ta en sväng till affären och köpa en stjärna till Lillans rum. Det är bara där inne som vi inte har nånting än, och en stjärna i fönstret skulle räcka gott. Men jag har inte riktigt bestämt mej för om jag ska gå eller inte. Jag måste ju vara på dagis lite tidigare idag också, för det är nämligen dags för första utvecklingssamtalet för Zelda. Det ska bli roligt att höra vad de har att säga. Hoppas jag iallafall!
 
Annars så går dagarna himla fort! Vi har haft Lina här sen i måndags och dagarna har bara susat iväg. Därför blir det ingen direkt uppdatering här inne heller. Man måste ju passa på att umgås när man får chansen.
 
Jag hoppas ni har det toppen!
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-11-29 12:37:17

Å vad det är mysigt att få börja pynta... Fuska lite hela veckan för att slippa klättra på stolar och sånt allt under samma dag... Men det sista ska jag försöka ta idag! Så mysigt när allt är på plats!

Postat av: Millah

Publicerad 2012-11-29 13:11:26

Vad mysigt =) Har än bara fått upp en ljusstake och en stjärna =) Kraaaaam

Postat av: Marran

Publicerad 2012-11-29 15:22:16

Vad duktig du har varit i dag! Du har ju fått jättemycket gjort! :) Mysigt att julpynta.

SV:
Ja han jobbar rätt mycket kväll så det här är ett sätt för oss att umgås

Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Publicerad 2012-11-30 11:53:05

Du har en award att hämta inne hos mig.. ;)

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-12-01 21:47:16

mysigt att börja julpynta! Det ska vi göra imorgon :)

Postat av: Kashaya

Publicerad 2012-12-02 18:05:45

Söta små tomtar.=)

Postat av: Junitjej

Publicerad 2012-12-02 19:47:07

Vilken snygg blogg!

Postat av: Nina Bergquist

Publicerad 2012-12-14 21:16:49

dem är tyvärr dem högsta hönsen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela