Ingrid - Mamma till två sessor

Längtar ännu mer!

Publicerad 2012-10-31 18:18:05 i Allmänt,

Ni som känner mej och ni som följt mej länge vet att jag ÄLSKAR julen! Eller ja, tiden fram till jul mest. Adventsljusstakarna i fönstret, mina små tomtar och helt enkelt den mysiga stämningen som råder från Första Advent fram till Julafton. Så underbart!
 
I söndags önskade jag innerligt att det var en månad längre fram på almanackan för jag längtar så till advent. Det ska bli roligt att se Zeldas reaktioner på allting iår och vad hon kommer tycka. Förra året var hon ju bara ungefär ett halvår så hon tänkte nog inte så mycket på det. Äntligen en ursäkt för att gå loss känner jag! Så nu kikas det på julgardiner och pynt för fullt haha..
 
M's ena syster hade köpt med sig två grejer till mej från Ullared senast hon var här, och de fick mej att längta ännu mer! Jättefina servetter samt ett fint adventsljus. Hon vet också hur mycket jag tycker om den tiden på året. Gissa om hon fick sig ett gott skratt när jag sa att jag köpt en julskinka i helgen...? Haha!
 

Kommentarer

Postat av: Lajna

Publicerad 2012-10-31 19:14:16

Haha, har du redan köpt julskinka? Du är nu rolig! Men jag förstår dig, jag älskar julen oxå. Käkade faktiskt pepparkakor i helgen :P

Postat av: Annika

Publicerad 2012-10-31 19:31:28

Åååå va fint adventsljus!

Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

Publicerad 2012-10-31 19:43:34

Är verkligen helt underbart med julen och uppladdningen till julen - speciellt nr man har barn!

Postat av: Fina Frun

Publicerad 2012-11-01 12:22:46

åh jag älskar, älskar, älskar julen jag med!

Postat av: Marran

Publicerad 2012-11-01 13:23:59

Det gäller att vara ute i god tid! Jag tycker också om julen. Det är så fint med alla ljus och att folk är lite extra snälla mot varandra.

SV:
Okej, ja det är viktigt med extra tid med varandra. Vårdar man inte förhållandet finns det risk att det dör ut.

Postat av: Agnes

Publicerad 2012-11-02 22:29:32

Jag är precis likadan, ÄLSKAR julen! Nu när man har barn kan man verkligen släppa loss riktigt och köra fullt ut med pynt och allt. Jag har bara fina minnen från min barndoms jular, och det vill man ju ge sina egna barn också :)

Postat av: 22årig fru, egenföretagare och trebarns mamma

Publicerad 2012-11-06 11:21:33

Ja julen är fruntansvärt mysig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela