Ingrid - Mamma till två sessor

Lista över 2012

Publicerad 2013-01-01 09:41:02 i Frågor/Listor,

Jag hittade den här listan inne hos Sanna, så den får jag ju såklart fylla i. Listtokig som jag är!
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Nej, inte som jag kan komma på.
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Jag brukar inte avge några nyårslöften. De brukar inte hållas ändå haha..
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Även detta år blev ett babyboom år, så några man känner blev allt föräldrar.
4. Dog någon som stod dig nära?: Nej, och det är jag glad för.
5. Vilka länder besökte du?: Jag höll mej mestadels i kommunen haha..
6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?: Nej, jag är otroligt nöjd med vårt 2012.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?: Spontant så säger jag 22 juni, det var Midsommarafton och Zeldas allra första födelsedag!
8. Vad var din största framgång 2012?: 2012 känns som en enda lång vardag för min del. Jag var mammaledig första halvåret, jobbade under sommaren och har sen augusti varit arbetslös. Inga stora highlights här inte!
9. Största misstaget?: Största misstaget som jag gjort är förmodligen att jag lyssnade för mycket på hur och vad man måste göra som förälder. Jag insåg snart att det bästa är att göra på sitt eget sätt!
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Nej, bara förkylningar och en magsjuka light.
11. Bästa köpet?: Det måste vara vår vita tv-bänk från Jysk, fin och billig!
12. Vad spenderade du mest pengar på?: Jag är inte spenderar-typen, men om jag handlat nånting så är det oftast saker/kläder till Zelda. Det är roligast!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Alla Zeldas framgångar och utveckling, när hon började gå, började prata. Ja ni förstår. Och såklart fanns det många andra roliga saker som gjorde mej riktigt glad!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?: Gotye's Somebody that I used to know har för evigt blivit 2012-låten.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Jag har varit gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer?: Träffat vänner och tagit vara på dagarna.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Stressat och grubblat.
18. Hur tillbringade du julen?: Dagen före julafton firade vi hos mina föräldrar och syskon, och julafton hos M's storebror med deras syskon och familjer.

19. Blev du kär i år?: Nej, men jag är fortfarande kär i år hihi ♥
20. Favoritprogram på TV?: Criminal Minds, Law and Order; Special Victims unit, Halv åtta hos mej
21. Bästa boken du läste i år?: Det blev inte mycket läsande iår, men den bok jag faktiskt läste var väldigt bra! Dan Brown's Gåtornas Palats.
22. Största musikaliska upptäckten?: Inget nytt iår!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Nja, vet inte. Jag önskar mej aldrig nånting längre.

25. Något du önskade dig men inte fick?: Ja, men det är saker jag önskar mej i hemlighet för att de är så dyra.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?: Jag fyllde 25, men det var lugnt. Två svägerskor med barn var här på själva födelsedagen, och dagen efter lunchade jag med familjen på fantastiska Carina's Kök&Bar i Hällekis.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ja den där Drömvinsten hade gärna fått flytta hit!
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?: Väldigt bekvämt och slappt. Mycket leggings,oversize tischor och tunikor.
29. Vad fick dig att må bra?: Familj, vänner och alla skratt!
30. Vem saknar du?: Jag salmar väldigt många just nu som jag inte träffat på länge. Ingen nämnd ingen glömd!
31. De bästa nya människorna du träffade?: Jag har inte träffat så många nya människor iår, men Caroline träffade jag för första gången iår och hon är verkligen härlig!

Kommentarer

Postat av: Fröken M

Publicerad 2013-01-01 10:58:14

Kram och god fortsättning !!
Jag är säker på att 2013 kommer bli ett BRA år :)

Postat av: Amanda - http://amdaa.blogg.se/

Publicerad 2013-01-01 14:42:08

gott nytt år!

Postat av: il romanista

Publicerad 2013-01-01 17:07:25

kul med listor! gott nytt år fina du!

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2013-01-01 17:25:29

Hoppas du får ett underbart 2013! <3

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-01-01 21:30:19

De va kul att läsa :)

Postat av: Fina Frun

Publicerad 2013-01-02 03:12:22

Hoppas att nya året kommer med många trevligheter för dig :)

Postat av: Nina Bergquist

Publicerad 2013-01-17 13:16:47

tack! vart jätte nöjd, men är svårt å fixa till det bara :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela