Ingrid - Mamma till två sessor

En månad in på året

Publicerad 2015-02-05 12:52:28 i Allmänt,

Hej mina fina, trogna läsare ♥
 
Året har redan börjat och vi har redan hunnit in på månad nummer 2! Än så länge har vi hunnit med en del vabbande, veckomöten på arbetsförmedlingen samt lite bakande. En ganska vanlig vardag med andra ord. 
Sen ett litet tag tillbaka slits jag mellan olika beslut och vad jag vill göra. Det gäller allt; framtiden, inredningen och bloggen.
 
Den viktigaste av de tre är framtiden förstås, och den är alltid väldigt nära! Efter att ha gått hemma ett tag så har jag nu möjligheten att söka en praktikplats. Första tanken var att söka praktik på en arbetsplats som hör ihop med en av utbildningarna (som jag inte heller kan bestämma mej för) för att se om det faktiskt vore nåt för mej. Men sen känner jag också behovet av att komma ut i arbetslivet igen, och att det kanske vore bättre att söka praktik på en arbetsplats som senare kanske kan leda till jobb. Jag måste bestämma mej och söka nu nu nu, och jag vet vilket håll det lutar åt. Mer om det när jag är igång :)
 
Inredningen då? Jag har aldrig varit särskilt intresserad av det. Alls. Visst är det fint, men för min del har det känts onödigt eftersom jag fram tills vi fick barn flyttade runt i olika lägenheter, Det var liksom aldrig nån idé att göra i ordning. Men nu har vi bott i nuvarande lägenheten i 3 år snart och här kommer vi stanna ett tag. Det kombinerat med min egen utveckling som person så har jag börjat intressera mej lite mer för inredning och faktiskt VILL göra fint hemma. Här handlar det mer om vad jag vill göra med hemmet, och det är alldeles för mycket kan jag säga. Det behövs en lotterivinst nu ;)
 
Den här snygga taklampan ligger nu på Posten och väntar på att bli hämtad. Tanken är att den ska vara i sovrummet, men planer på att köpa en till fast i vitt till köket finns redan.
 
Vad bloggen beträffar så vet jag helt enkelt inte vad jag vill med den, men det visste ni ju redan. Jag har bestämt mej för att låta den vara kvar iallafall. Mest av sentimentala skäl. Jag skulle vilja blogga mer och ska försöka komma igång igen. Jag tänker att det kanske inte kommer bli nån familjelivsblogg på ett sätt, för som ni vet så vill jag inte lägga upp bilder på barnen här. Men det kanske blir lite mer på vad som bakas/lagas, Second Hand-fynd och lite annat. Vad tror ni om det? 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-05 14:11:25

Tycker det låter som en jättebra idé vad gäller bloggen. Hoppas framtidfunderandet blir bra för dig också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela