Ingrid - Mamma till två sessor

Nytt i ansiktet

Publicerad 2015-02-10 13:43:45 i Allmänt,

Att sminka sig är för många en vardagssak och det var det även för mej förut. Men sen jag fick barn och blev arbetslös på det så fanns det liksom ingen anledning att göra sig i ordning tyckte jag. Ack så fel jag kunde ha, haha! Dagarna känns ju faktiskt lite lättare om man känner sig fin på köpet, inte sant?
 
Målade naglar har jag nästan alltid bara för att jag tycker det känns roligare, och nån lättare make up har jag ibland och när jag ska på möten eller så. Läppstift och läppglans hör dock till avdelningen "aldrig använt" och finns inte ens i min sminkväska. Lite synd kan tyckas, för jag ser andra som är såå snygga i det! Bara för att testa så beställde jag hem ett rött från H&M när jag var inne där och klickade senast. Jag målade på det direkt när jag hämtat paketet och snacka om ovant! Tjejerna kollade på mej med stora ögon och frågade vad det var för något? När vi konstaterat att det var läppstift brast båda upp i ett stort leende och tyckte att mamma var fin! En stund senare kom M hem och hans reaktion var jag mest nyfiken på. Gissa vad han tyckte när han kom hem till detta?
 
 
Trots att han varit lite skeptisk till läppstift innan så erkände han glatt att jag var snygg i det! Och jag måste faktiskt säga (fuck Jante) att jag var fin i det! Det var väldigt ovanligt att se det i spegeln när jag gick förbi men ful tycker jag faktiskt inte att jag blev. Det är inget jag kommer använda varje dag, men lite då och då kommer läpparna nog målas röda bara för att piffa upp dagen lite :)
 
Ibland är det inte så illa att testa nånting nytt!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Life of Johanna

Publicerad 2015-02-10 19:36:22

Jag sminkar mig aldrig :)

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-11 10:04:42

Läppstift kan faktiskt piffa till ganska rejält! Gäller bara att hitta rätt nyans :) Jag sminkar mig aldrig eller jo, på typ jul och möjligen kalas. Det beror lite på vad jag känner då!

Postat av: Vickis

Publicerad 2015-02-11 17:28:29

Svin snyggt 👌

Postat av: melinda - mamma till Nova & Leon

Publicerad 2015-02-11 21:53:20

jätte fint! måste också köpa mig ett snyggt läppstift - det piffar absolut upp :)

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-02-16 12:33:18

Jättesnyggt! Och visst känner man sig lite piggare och snyggare när man fixat sig lite 😊

Postat av: Anna - Vitt eller svart

Publicerad 2015-02-22 21:36:03

Jag tror att du har det där ansiktet som kan bära upp det mesta, du har så fina färger och starka men ändå mjuka drag. :)

Minns en gång hur en bekant berättade att hon sminkade sig lagom tills hennes man kom hem från jobbet. Jag tänkte att hon var helt knäpp men insåg sen att det var ganska fint (också) att vilja göra sig fin för den man älskar. Jag borde verkligen bry mig mer när jag är hemma (alltid) men ORKA!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela