Ingrid - Mamma till två sessor

En födelsedag och en sommar senare

Publicerad 2014-08-09 13:39:14 i Allmänt,

Hallåååå!
 
Jag har insett att om det är nåt jag har blivit riktigt usel på så är det att uppdatera bloggen! Jag var ju på gång där ett tag, men sen så dök nåt annat upp; sommaren! Haha..
 
Vi har haft en riktigt fin sommar med många roliga och soliga dagar. Vi har hunnit med en weekend i Stockholm hos våra bästa Lina-Lina och P, många turer ut på landet till mormor och morfar, smultron och bad. Tyvärr så har vi inte kommit iväg mer än en gång till en sjö och en gång till badhuset (med utomhusbassänger) så det är tur att morfar haft en liten bassäng till tjejerna i sin trädgård så de fått plaska ordentligt i sommar.
När juli övergick i augusti dämpades den oerhörda värmeböljan som vi hade här i två veckor och efter det har det kommit en hel del regn och åska. Temperaturen har sjunkit typ 10 grader och när vi gått upp på morgonen har det inte varit mer än kanske 14 grader ute. Kallt, jämfört med för några veckor sen haha.. För vår del har det varit sista sommarlovsveckan nu innan vi går tillbaka till verkligheten. På tisdag är det dags för tjejerna att börja dagis igen efter nästan 2 månaders sommaruppehåll! Jag har redan börjat förbereda mej mentalt på ledsna tjejer och tårar första veckan. Det gör redan ont i hjärtat! Samtidigt säger Zelda att hon saknar sina barn så det kanske blir liiiite kul iallafall :)
 
I onsdags så fyllde jag år. Jag började dagen med att komma ihåg "fel" nummer och fick för mej att jag fyllde 26. Tji fick jag för jag fyllde ju faktiskt 27! Hujja, åren har börjat gå lite för snabbt kan jag tycka!
27 är inget man firar direkt och det hade jag inte räknat med heller. Men på onsdagen ringde M's systrar och gratulerade, och de två som bor här frågade om de fick komma förbi. Vilken tur att jag hade lite bullar i frysen och kakor på gång så vi kunde bjuda på lite fika!
På torsdagen kom mina föräldrar och syskon hit på fika och tårta ett par timmar. Trevligt, och gott med tårta såklart! Puh, jag vill inte ens veta mitt sockerintag den här veckan haha..
 
 
Bullarna, kakorna på underdelen av kakfatet samt en del av tårtan (jag köpte färdiga bottnar) gjorde jag själv. Kakorna var supergoda! Det är Schweizernötsnitt som jag hittade i Jennys matblogg! Om ni inte har besökt hennes blogg så gör det, det finns såååå mycket gott där! Jag har även testat hennes kladdkaka med center och den är supergod!
 
Ja det var väl vår sommar i snabba drag! Förhoppningsvis kanske det börjar rulla på lite bättre här efter dagisstart ;) Hoppas ni alla har haft en riktigt fin sommar!

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2014-08-10 10:14:18

Vi har inte heller varit till stranden direkt, det var en gång när vi var nere i Skåne bara. Eftersom Peter inte har semester och jag inte vill åka själv med två barn så har det inte blivit av...

Smaskigt med fika, och när man fyller år, då räknas inte sockret ;)

Postat av: Fru P

Publicerad 2014-08-10 12:39:58

Helt rätt, man ska prioritera sommaren!!

Stort grattis i efterskott!

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-08-11 13:27:44

Låter som en härlig sommar ;)

Vi har varit rätt förskonade frånmygg här hemma, trots att vi bor mellan 2 insjöar.. Värre var det i Frankrike :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela