Ingrid - Mamma till två sessor

Vi har överlevt!

Publicerad 2012-03-30 21:16:11 i Allmänt,

Halloj mina finingar!

Det har nog aldrig varit tyst i bloggen såhär länge! Ingen uppdatering sen i lördags, skandal! Vi har haft så mycket att göra och dagarna har rullat på i ett snabbt tempo, det har helt enkelt inte funnits tid över varken för att sitta vid datorn eller titta på tv!

Om vi går tillbaka så långt som till helgen så hade vi vår underbara Lina-Lina på besök! Hon kom lagom till att vi hade flyttat klart och kunde då leka med lillstumpan medans vi placerade ut de sista sakerna på sina platser. Det var sååå kul att ha henne här, och vi saknade henne redan när hon satte sig i bilen ♥

Under veckan som gått har vi haft fullt upp med att "bo in" oss i den nya lägenheten och småplocka lite granna. Lillan har verkligen bott in sig ordentligt, hon älskar alla stora ytor och att hon dessutom har ett helt eget rum med bara hennes saker i! Dessutom så har hon varit lite extra mammig, och i veckan såg jag anledningen; en tredje tand hade spruckit igenom i överkäken. Och en fjärde är på gång för det är alldeles vitt i tandköttet för det stramar över tanden. Med andra ord så har hon fått tre (med en fjärde på väg) tänder på MINDRE än två veckor! Stackars lilla Z, då förstår jag att hon är mammig!

Idag har vi städat ur den gamla lägenheten, så nu är det bara att hålla tummarna för att besiktningen går igenom på måndag morgon. Jag skulle så gärna vilja sätta mej och läsa och kommentera en massa bloggar nu, men jag är heeeelt slut! Dessutom så har Z fortfarande feber från dagen, så jag tänkte krypa ner i sängen så snart den store älsklingen kommer hem. Ni förlåter mej väl? Jag kommer alltid tillbaka, även om det dröjer lite :)

Jag hoppas att ni har det bra! ♥



Bildlöst är lika med tråkigt, så jag bjussar på en gammal soluppgång!

Kommentarer

Postat av: Emma-Lou

Publicerad 2012-03-30 22:06:24

Både blogg- och tävlingsabstinens! Jag förstår! Hehe :-) Vad skoj med fler tänder, även om det gör jävligt ont. Inte för att jag minns själv, men jag kommer ihåg hur det var med mina grabbar... Uuh, det var en pärs att gå igenom. Z fick dock alla sina tänder runt strax ett års ålder, det är jättetidigt. J fick sina "normalt", vilket jag trodde var jättesent, haha.



SVAR: Mmm, det var ett riktigt bra och GOTT event! :-)

Postat av: maria

Publicerad 2012-03-31 06:06:56

tack vad söt du är :D

är sjukt nöjd och känner att jag egentligen borde förstöra massa kläder att sy om ;)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-31 06:25:17

Va skönt att du uppdaterade... hann ju bli orolig!

Postat av: dianasdrommar

Publicerad 2012-03-31 06:26:51

Förstår att ni har haft fullt upp :) Ha en härlig lördag kram Diana

Postat av: Pappan Anders

Publicerad 2012-03-31 08:49:17

Förstått att ni har fullt upp i nya boet. Ja, det är jobbigt med tänderna. Bitande på allt också :-)

Ni får ha en go helg!

Postat av: Jonna

Publicerad 2012-03-31 09:22:38

Klart hon är mammi då :) lilla Z!

Ja dagen va super mys! idag ska vi till Göteborg :) Mys dag de me!

Ha en fin dag !

Postat av: Jannica

Publicerad 2012-03-31 12:53:44

Vad skönt att ni har flyttat färdigt och att Z tar det så bra :) Hoppas det går bra med hennes tänder :) Ha en fin lördag vännen!

Postat av: Fröken M - Vinn en Tassimo T55 !!

Publicerad 2012-03-31 15:12:26

Äh. oroa dig inte för besiktningem, det kommer gå hur bra som helst !

Njut nu av helgen och ert nya hem istället :) Kram

Postat av: anna

Publicerad 2012-04-01 10:33:48

skönt att bo in sig i den nya lägenheten och så :) hoppas besiktningen går igenom imorgon också!

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-04-01 18:37:04



Hej på dig! Skönt att ni har överlevt ;)

Jäkla bök med flytt, men nu har ni ju fått mycket gjort.

Kul för Z att ha eget rum att stöka i :)

Kram!

Postat av: Fröken M - Vinn en Tassimo T55 !!

Publicerad 2012-04-01 19:40:57

haha... nä det var inget "allvarligt" - bara en bild på maten jag hämtade på mc donalds när latmasken satte in ;)

Kram

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-04-02 02:21:59

Vad kul att du är tillbaka!! Skönt att veta att du alltid kommer tillbaka ;)

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-04-02 12:12:14

Tar tid och kraft att flytta! ;) Skönt att höra att allt är bra med er!

Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Publicerad 2012-04-02 20:53:13

CAROLINE:



Heeej! Ja hon är verkligen nöjd med sitt rum :) Hur är det med dej? Kryat på dej? Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela