Ingrid - Mamma till två sessor

Vinn smink från E.L.F

Publicerad 2010-09-03 09:26:14 i Tävlingar - Avslutade,

Den här tävlingen kör jag igång i samarbete med E.L.F Cosmetics!



- Minty Lipgloss
- Mineral Lipstick
- Complexion Perfection

För att vara med och tävla:

- Besök
E.L.F Cosmetic's hemsida och kika i vilka nyanser ni skulle vilja ha på Minty Lipgloss och Mineral Lipstick om ni vann.
- Berätta i samma kommentar om eran värsta skönhetsmiss.

Ni får gärna länka till tävlingen om ni har en blogg, men det är inget kvar.

Tävlingen pågår fram till den 16 september kl. 21.

Lycka till nu allihopa!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2010-09-03 11:16:29

Jag är med och tävlar och jag vill gärna ha Pouty Petal #6702 på läppstiftet och Seattle #82421 på läppglanset.

En klar skönhetsmiss är när vi var i Thailand för många, många år sedan. Jag skulle gå till poolen och bada och sola så mamma sa att jag absolut inte fick glömma att smörja mig. Självklart menade mamma med solskydd men jag tänkte att vilken bodylotion som helst går bra så jag smörjde in kroppen och ansiktet med NIVEA.

NIVEA i all ära men i gassande solsken med en sådan fet hudkräm så blir det som att sätta smör i en panna.

Huden under pannan "kokade" och jag fjällade som aldrig förr ;)

En klar skönhetsmiss!!

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-09-03 20:45:36

Hej jag är med och tävlar och jag skulle gärna vilja ha nyansen Los Angeles #82424 på läppglanset och nyansen Runaway Pink #6716 på läppstiftet.

En skönhetsmiss som jag gjorde en gång var när jag skulle dra ut på krogen med några vänner en kväll för att dansaloss som vi alltid gör när vi gå ut. Och jag som har en blekhy hade sminkat mig med någon nyans mörkare med både foundation och puder så jag var liksom brun i ansiktet och resten av kroppen var vit. Men jag försökte täcka över det så gott jag kunde och det såg okej ut. Men sen när vi var ute och dansade så började jag ju självklart bli varm och lite svettig i ansiktet så vi gick till toaletten för att hämta papper att torka bort svetten. Och när jag ser mig själv i spegeln, så är jag fläckig i hela ansiktet. Man såg de mörka sminkade partierna som fläckar och det såg ut som jag vet inte vad, så jag skrubbade så att det skulle se lite normalt ut.

En skönhetsmiss när man drar ut, att sminka sig med foundation och puder som är mörkare än sin egen hudton. Vilken skönhetsmiss.

Postat av: helena

Publicerad 2010-09-05 18:19:24

jag är gärna med :)

min värsta skönhetsmiss va nog för nån månad sen.. på morgonen när jag skulle sminka mig så råkade jag ta alldeles för mycket mascara så jag torkade av lite på ett papper. sen på nåt sett kom jag emot med pappret på kinden så jag fick ett tjockt svart streck från näskanten till tinningen typ, och jag märkte inget förren jag kom hem sen xd blev skitsur på mina kompisar för att de inte sa något ;)



Minty Lipgloss - Nashville #82422

Mineral Lipstick - Runway Pink #6716



har länkat: http://hellavixx.devote.se/blogs/5854554/smink.htm



kram Helena :)

Postat av: Kristin

Publicerad 2010-09-07 22:39:02

En skönhetsmiss jag tyvärr utfört är att ha fel nyans på min foundation... men man lär sig med åldern.

Om jag vann skulle jag vilja ha läppsticket Prime Plum

och läppglanset Miami.

Postat av: Josefin Österholm

Publicerad 2010-09-09 12:09:23

Önskade färger:

Party Pink - läppstift

Läppglans - Miami



Jag började att plocka ögonbrynen när jag var väldigt ung, och då skulle det vara tunna tunna streck, nu får jag inte mina ögonbryn till att växa ut, så det måste vara det största felet jag gjort, att plocka för mycket. Man ska passa sig, nu har jag tunna streck som jag fyller i varje morgon!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2010-09-09 13:56:57

Jag har ett helt fotoalbum som bevisar min tonåriga skönhetsmiss: ingen foundation eller concealer men däremot myyycket ögonskugga..under ögat! Jag är fortfarande långt ifrån ett proffs på makeup, jag använder sällan mer än mascara, men jag har lärt mig att basen är det viktigaste och att skumapplikatorn som följer med vissa ögonskuggor är så pass bred att man får vara försiktig när man lägger skuggan under ögat..



Jag har ett gloss och inget läppstift så jag håller tummarna för att jag snart ska kunna öva fram en snygg läppmake med: Lipstick Natural Nymph och Minty Lip Gloss Nashville! :)

Postat av: care69

Publicerad 2010-09-10 09:22:41

Jag är gärna med!

Min värsta skönhetsmiss är när jag skulle färga håret för sådär en 8 år sedan. Det blev lysande LILA! Inte så snyggt och väldigt ovanligt på den tiden. Tog ett tag innan färgen försvann och jag kunde ändra hårfärg. INTE snyggt!



Vinner jag önskar jag:

Minty San Diego

Mineral Rustick Brick



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/09/16-sept-vinn-smink-fran-elf.html

Postat av: Leila

Publicerad 2010-09-10 20:04:09

Min skönhetsmiss var för två år sen när jag skulle på studentfest jag hade tagit en för ljus foundation, hemma i spegeln såg det okej ut men när jag gick dit till studentfesten fick jag höra att jag såg väldigt blek ut och sen så hade jag också ett rött läppstift som hade kladdat så jag fick springa till toaletten och torka bort sminket.



Minty lipgloss - New york city #82426

Mineral lipstick - Fiery Fuchsia #6708



Hoppas verkligen jag vinner :D

Postat av: Mattias

Publicerad 2010-09-11 08:08:14

Jag är självklart med även jag och länkar också så att fler hittar hit här: http://villduvinna.blogg.se/2010/september/smink-fran-elf-16-september.html



Önskade färger:

Los Angeles #82424 på läppglanset

Runaway Pink #6716 på läppstiftet



Min värsta skönhetsmiss var när jag övertygade min yngre syster att "klippa upp hennes jeans" inne i benslutet. Mamma var helt förskräckt över att hon satte saxen i helt nya byxor som kostade flera hundra kronor!



Hoppas på tur!

Mattias

Postat av: Olivia

Publicerad 2010-09-11 21:38:38

Hej hej, på mineral lipgstick så gillar jag verklige Fiery Fuchsia #6708, och minty lip gloss, Nashville #82422



en skönhetsmiss:

Jag var på sol semester i två veckor. I slutet av semestern så skulle vi på en finare middag. jag tog min vanliga foundation och mitt vanliga puder som alltid varit perfekt för min hudton, resultatet såg jättebra ut i min lilla fickspegel. När jag kommer fram till restaurangen och möter min kompis så frågar hon först om jag mår bra, "du ser så blek ut"

jag går in på toaletten och i en betydligt större spegel än min fickspegel så ser jag att jag är mycket brunare på resten av kroppen! efter två veckor av sol så passade ju såklart inte min gamla foundation! jag fick många skumma bickar den kvällen! haha x') // Olivia

Postat av: Alina

Publicerad 2010-09-12 11:39:14

Hejhej!

På mineral lipstick vill jag gärna ha Party Pink #6703

och på minty lip gloss Miami #82423.

Min största skönhetsmiss är nog när jag precis hade köpt en 4-nyansig conceler.. En grön nyans en beige/rosa en vit och en hudfärgad. Jag blev super nöjd med resultat i mitt lilla mörka badrum, det var inte förrens efter skolan hos min syster jag såg att jag hade gröna fläckar i hela ansiktet haha!:)

Postat av: Linda Fransson

Publicerad 2010-09-13 18:57:26

Hejsan!

Jag har självklart länkat från min blogg :)



http://lindastavlingsblogg.blogg.se/2010/september/16-sept-vinn-smink-fran-elf.html



Detta skulle jag vilja ha färgerna i:



På lipgloss: New York City - Mint - #82426

På Mineral Lipstic: Ripe Rose - n/a - #6709



Missar har man gjort, men jag har två härliga bidrag! Den ena var när jag gick i högstadiet. Jag brukar alltid raka mellan ögonbrynen för att de inte ska växa ihop, så var jag lite stressad en gång och tänkte inte på hur bred rakhyveln var. Så jag rakade av en stor del av ena ögonbrynet! Det såg förfärligt ut, och tog ett bra tag innan det växte ut..

Den andra missen var när jag skulle snygga till mitt hår. Jag hade redan svart hår, men skulle lägga in en bred vit slinga i underhåret (på sidan av huvudet). Så jag blekte det partiet jag ville ha, och sen skulle jag lägga i rött. Men jag missade att lägga i rött i hela partiet, så det mesta blev bara alldeles orange! Och då jobbade jag på en industri så jag var tvungen att ha uppsatt hår på jobbet dagen efter. Sjukt skämmigt hahaha!!

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-09-13 19:29:31

hej!

Är gärna med och om jag vann skulle jag vilja ha:

mineral lipstick -Natural Nymph

minty lipgloss- miami.



Min värsta skönhetsmiss var i högstadiet då jag skulle plocka mina ögonbryn och man råkade plocka bort nästan hela så man fick måla i dom med mörk kajal. Haha! skitsnygg tyckte man ändån att man var, men nu i efterhand så ... nja. :D För övrigt så var hela högstadiet en ful krigssminkning :)

Postat av: veronica

Publicerad 2010-09-14 01:03:52

tjohej!

om jag vann skulle jag vilja ha färgerna:

minty lip gloss: #82424 Los Angelese

mineral lipstick: #6716 Runaway Pink



min värsta skönhetsmiss måste varit på gymnasiet när jag hade fått något puder med i en tidning, som var väldigt mörkbrunt, och jag är väldigt blek. min kompis sa att det var snyggt att ha som ögonskugga fast ända upp till ögonbrynen. jag fixade dit det när vi festade. dagen efter var bilderna från kvällen dock inte så charmerande, haha!

Postat av: evamar

Publicerad 2010-09-14 20:33:43

Min värsta skönhetsmiss är när jag inte fick min syster att hjälpa mig att göra slingor utan övertygade älsklingen om att det var så enkelt att han kunde klara det. Nå, förutom en sönderstucken hårbotten slutade en lång kväll med att hela bakhuvudet var totalblonderat... Naturligtvis lyckades jag också ta ur färgen när håret var mer gult än blont... Det hela slutade nästan med att hela förhållandet tog slut, men med akuthjälp från en snäll frissa klarade jag både frisyren och relationen.



Om jag vinner önskar jag mig:



Minty lipgloss: Los Angeles

Mineral lipstick: Rosy tan



PS. http://evamar.blogg.se/2010/september/smink-16-sep.html

Postat av: Dessan - mitt liv tillsammans med en 27 år äldre man.

Publicerad 2010-09-15 17:19:37

På lipgloss: New York City - Mint - #82426

På Mineral Lipstic: Ripe Rose - n/a - #6709



Värsta skönhetsmissen:

Det var på en studentbal och jag hade köpt en ny mascara, det visade sig att den inte var vattenfast, jag grät av glädje och oj! Blev svart i hela ansiktet. Nej, skämt och sido men det rann, jag hade ränder efter mascaran, but thats life ;)

Postat av: Ylva

Publicerad 2010-09-16 18:06:53

Skulle jag ha turen att vinna skulle det bli: Minty Lipgloss: Miami

Mineral Lipstick: Rosy Tan



Och värsta skönhetsmissen... oh boy, det är många, men man minns ju 90-talets helt tokiga färger och sminkningar med skräckblandad förtjusning.

Kommer särskilt ihåg ett babyblått läppstift som jag köpte en gång i mellanstadiet.

Behöver jag nämna att det bara användes en enda gång..?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela