Ingrid - Mamma till två sessor

Min müsli

Publicerad 2011-07-17 20:30:00 i I köket,

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i de där paketen med müsli som säljs i livsmedelsaffärerna.
Även om de innehåller goda saker som jag gillar så finns det även annat i som jag inte tycker om, till exempel russin och andra saker. Och man vill ju inte behöva sitta och pilla ur sånt som man inte gillar ur sin frukost, eller hur? Då blir det istället så att man står över att köpa müsli, även om man skulle vilja köpa det.

Men nu har jag hittat en lösning på mitt problem; Min Müsli från Saltå Kvarn!
Där kan man i tre enkla steg komponera sin alldeles egna müsli, så som man vill ha den och med sånt som man tycker om!



Jag har varit sugen på att testa det ett tag, och när jag nu fick chansen så tog jag den :)

Det är väldigt lätt att blanda sin egen müsli här! Allting är uppdelat i kategorier; först så väljer man en müslibas, sen väljer man ur kategorierna flingor och flakes, frukt och bär, frön och nötter. I alla kategorier finns det många olika sorter av allting, så det finns garanterat nånting man gillar! Det är snarare så att det blir svårt att välja!

Såhär blev min blandning:



När man blandat färdigt och ska beställa kan man välja vad blandningen ska heta, och man ser vad det är för innehåll och näringsvärde. Dessutom får man chansen att beställa en fin plåtburk att förvara sin müsli i, och nästa gång man beställer så kan man välja refill och då fylla på sin burk hemma med.



När jag kom hem från BB väntade ett paket på mej, och min müsli hade kommit!





Den här plåtburken som man kan beställa är verkligen ursöt och den vill man ha ståendes på bänken så att den syns. Väldigt fin!



Jag är jättenöjd med min blandning och med Min Müsli som försäljare. Blandningen blev jättegod, det var snabb leverans och det bästa av allt; det är bara ingredienser som jag gillar i den här müslin!

Äter du müsli till frukost? Eller vill du kanske börja..? :)


Kommentarer

Postat av: Annie

Publicerad 2011-07-17 20:40:36

sv:Hehe ja jag ska med kolla lite på det kanske:)

Tack desamma!:D

Postat av: Vendela & Elin

Publicerad 2011-07-17 21:26:54

jag med, sen hittade jag dom när jag var i London =D

Postat av: EKO Lisa

Publicerad 2011-07-17 22:21:51

Jag käkar bara müsli ibland, för att jag inte klarar av allt äckligt som inte jag vill ha... Så äter bara när mamma gör egen:)

Postat av: M *

Publicerad 2011-07-18 01:46:26

- Åh jag minns inte när jag åt müsli senaste gången! Men det måste vara några år sedan! Haha cant stand it! Puss vännen min!

Postat av: Petra

Publicerad 2011-07-18 08:21:24

Det vore verkligen något för mig! Jag är nötallergiker så jag kan inte köpa nån musli som finns på affärn eftersom det finns risk att det är nötter i allihop.

Ska genast klicka in på den sidan och titta runt lite :) Kanonbra tips!

Kram

Postat av: Maria

Publicerad 2011-07-22 23:18:50

Låter som ett bra koncept!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela