Ingrid - Mamma till två sessor

Mot en bättre hälsa

Publicerad 2011-03-01 20:13:16 i Träning/NOKA,

Som ni kunde läsa om bland mina dåliga vanor så äter jag alldeles för mycket godis. Men det är inte bara godiset utan det mesta som stoppas i kakhålet som är ganska onyttigt. Mina "bra" frukostar med havregrynsgröt rann ut i sanden efter ett tag och jag var tillbaka på det vita brödet, som också finns med i princip varje mellanmål som blir av. Alldeles för lite frukt och grönt och alldeles för lite motion är inte heller nånting som hamnar på plussidan!
Att jag slutade röka är också en bidragande orsak till ökat sötsug för min del, sen finns det ju fler anledningar men det går ju inte att göra så mycket åt :)



Förra veckans kokostoppar med kakao. Dessa hamnade visserligen i frysen :)

Efter att ha ställt mej på vågen igår så bestämde jag mej att nu får det fanimej vara nog. 
Jag ska försöka återgå till att enbart äta godis och dricka läsk på lördagar. Det funkar alltid jättebra när jag kommer in i det, och det blir faktiskt inget frossande utan sötsuget brukar istället minska avsevärt!
Börja äta gröt till frukost igen istället för de goda frallorna och dricka mycket vatten hela dagarna.
Själva ätandet är inte det svåra, det brukar jag komma in i snabbt.
Det jävliga är att börja röra på sig..



Jag har alltid nån anledning till att inte gå ut och promenera;

- Jag vet inte vart jag ska gå.
- Det är för kallt.
- Det är tråkigt att gå själv.

Men nu måste jag fanimej göra det! För nån hårdträning med gym och liknande är det inte tal om, det funkar inte alls just nu. Det som lämpar sig bäst är just promenader, så det måste jag verkligen försöka ta tag i! Om inte annat så är det ju faktiskt för min egen skull. Det har redan skenat iväg mer än jag önskat och jag vill få ordning på min hälsa innan det gått så långt att jag ger upp helt.

Men motivationen sviker och ursäkterna vinner!



Det här känns som en verklighet inte alltför långt borta!

Kommentarer

Postat av: bitte

Publicerad 2011-03-01 21:28:38

Åhh det där är inte lätt spec dom där promenaderna. Men hittar du nått träningsätt du gillar håll fast vid det.

Skitsvårt att bryta rutiner men man får nog va jävligt envis och inte ge sig.



Sommarland skulle höra av sig i slutet av mars så man får hoppas dom kommer med gott besked.

Postat av: Caroline L

Publicerad 2011-03-01 22:29:00

Kanske blir lättare att komma ut när våren kommer. Själv har jag fått nog av snöhelvetet. Sötsug känner jag verkligen igen, idag både semla och två glasstrutar:( SUCK!!!

Postat av: Linnea Sjöström

Publicerad 2011-03-02 18:13:06

Dom såg goda ut :) Hoppas du haft en bra dag? :)

Vore kul om du kommenterade mina bilder vad du tyckte om dom, önskar en bra kväll !



Tänkte bara tipsa om att jag har 4 tävlingar i bloggen, rabattkoder och annat fint! Kanske något för dig :) Värt att kolla.



http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/february/vinn-smycken-fran-bijouteriestore.html#comment



http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-ring-fran-callise.html#comment



http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/february/tavling-vinn-tandblekning-1.html#comment



http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/february/vinn-smycken-fran-bijuouteristore.html#comment

Postat av: linaa vikken pina

Publicerad 2011-03-03 03:58:29

smart o göra dem med kakao de ska jag testa nästa gång=P



Hoppas du får en toppen dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela