Ingrid - Mamma till två sessor

1 maj och mår som en prinsessa!

Publicerad 2011-05-01 10:43:28 i Allmänt,

God morgon solstrålar!

Hur många av er mår skit just idag? Baksmällan är förmodligen det enda som står på schemat idag för många hihi.. Själv var jag bara hemma med gubben och en kompis till oss hela dagen och kvällen igår. Käkade lite, umgicks och kollade på en riktigt läskig film som hette Insidious. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna somna! Mer om den kommer i ett separat inlägg.

Ingen utav oss kände för att göra nånting speciellt, och definitivt inte dricka. Så vi bestämde oss för att bojkotta allt Valborgsfirande och bara vara. Himla skönt måste jag säga! Det innebär ju också att vi mår väldigt bra idag :) Japp, det är skadeglädje ni skådar! Haha..! Nej jag ska skärpa mej, förlåt :)

Det är riktigt fint väder idag igen, men däremot är det lite kyligare än vad det varit andra dagar. Termometern visade inte ens tvåsiffrigt idag, vilket innebär att det inte blir så mycket balkonghäng. Istället är det fotboll hela dagen som gäller! Det var ju ingen skräll kanske, för så är det ju varje helg.. Jag ska nog ta och baka nånting sen i eftermiddag. Vi är väldigt förtjusta i eftermiddagsfika hehe.. En kopp kaffe/té och nåt litet gott till det är ju aldrig fel! Får se om det blir en sats med kladdmuffins eller om jag gör en sockerkaka. Den som jag gjorde utan ägg var väldigt omtyckt! Hmm.. Det får vi se sen vad vi är sugna på :)



Jag har testat min nya kamera lite nu, och det är verkligen en enorm skillnad!



Zoomen funkar också som den ska! :) Träden över gatan har börjat blomma för fullt. Det är nåt som jag verkligen älskar med våren, när alla fruktträd blommar. Underbart!

Nu blir det de vanliga morgonrutinerna :) Hörs sen!




Förresten, ni har väl inte missat att tävlingsyran har börjat hos Annika&Mini? Varje dag under maj månad kommer nya tävlingar att starta, är inte det toppen?

Kommentarer

Postat av: Emma-Lou

Publicerad 2011-05-01 11:31:53

Jag har festat EN gång, en Valborg och då var jag 17. Det var ingen röjarfest egentligen så, men jag blev full. Vi var dock bara 4 personer och så fick jag skjuts hem och var hemma 23:30-00:00. Det är det mesta jag festat en Valborg. En gång, aldrig mer.

Postat av: Sofia Werlin - från 86 till 60 kilo. . .

Publicerad 2011-05-01 11:32:18

Skoj att du är med :D

Postat av: LärMigTeckna

Publicerad 2011-05-01 11:45:10

Hej! Sugen på lite tävlingar?



Veckans Blogg. Den slutar idag, söndag :) direktlänk till veckans blogg: http://larmigteckna.blogg.se/2011/april/veckans-blogg-3.html



Vinn ett porträtt av mig. Direktlänk: http://larmigteckna.blogg.se/2011/april/tavling.html



Om detta inte föll dig i smaken, så ber jag om ursäkt ^^

Postat av: Annika

Publicerad 2011-05-01 12:00:02

Vi gjorde likadant som ni... struntade i firandet med sprit utan först var vi på kalas hos Minis mamma och sedan grillade vi korv :)

Ps: va roligt att du är med och va fint du har skrivit! :)

Postat av: sally

Publicerad 2011-05-01 12:47:47

Man kan ju inte låta bli att älska dom! :)



Var också spiknykter igår, något jag inte ångrar idag... ^^

Postat av: Bitte Kråkbo

Publicerad 2011-05-01 13:22:12

Fina bilder. Va fan har jag missat nått? Är du med barn!! så jäkla kul och grattis.

Postat av: Bitte Kråkbo

Publicerad 2011-05-01 13:58:01

Shit har det inte vart svårt att inget skriva i bloggen? Oj det var inte långt kvar. Shit vilken surprise men riktigt glad för din skull.

Postat av: Mickan

Publicerad 2011-05-01 14:34:21

Vi hade också en lugn dag/kväll igår. Grillade och snackade skit med några kompisar. :) Sen är jag ju förkyld också så jag hade ingen ork för festande.



Jaa, födelsedagsfesten var riktigt lyckad. :)

Postat av: LärMigTeckna

Publicerad 2011-05-01 15:08:13

Vinnaren av veckans blogg är nu utlottad. Kolla till vänster i menyn ifall det blev du :)

Postat av: Maria

Publicerad 2011-05-01 23:06:55

Var glad att du inte var på nåt firande igår.. Vi var på elden i Sil igår med syrran, barna och mamma och pappa. Det var svinkallt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela