Ingrid - Mamma till två sessor

Spam? Nej tack.

Publicerad 2011-11-16 08:19:19 i Allmänt,

Nu är jag mer än lovligt trött på alla dessa jävla spam!

"Hej fin blogg du har!
Hoppas du får en bra dag Kram
-------.blogg.se
--> missa inte heller min tävling. " + länk

Jag anser inte att en DAGENS BLOGG-tävling är en riktig tävling. Nej tack.

"hejsan.
Fin blogg.
Hur är det med dig idag? :)"

"Fin blogg du har!
Hoppas att allt är bra med dig :)"

Det är tre som jag fick under gårdagen. Ser ni nån likhet mellan dem kanske? Jag är så galet trött på att få en massa såna här kommentarer! Det roligaste (?) var en tjej som kommenterade här i förrgår:

"jag tyckte det var så roligt att så många svarade igår, så idag tänkte jag höra med er att svara på vilken kategori på bloggen ni tycker bäst om! :)
alltså, fotoblogg, modeblogg o.s.v."

Varpå jag besökte hennes blogg och hade ALDRIG sett den förut. Så jag skickade en torr kommentar där jag tackade för spammet men att det nog hamnat fel och att jag aldrig hade sett hennes blogg förut!

"sv; jasså, vad menar du med spammat fel?"

Precis det jag skrev. Du har nog spammat fel eftersom jag inte har besvarat nån fråga i din blogg och aldrig sett den förut.

"sv; nej, asså det var en fråga jag skickade runt igår :)"

Seriöst, orka ljuga? Jag har ALDRIG besökt bloggen och jag svarade inte på nån fråga dagen innan!

Varför blir jag så irriterad? Jo för att jag lägger minsann ner TID på att läsa andras bloggar och KOMMENTERAR på vad de har skrivit. Spam är både fult, tråkigt och genomskinligt. Vill man få fler besökare så kan man göra det lite trevligare genom att faktiskt läsa de bloggarna man hälsar på i. Det uppmuntrar mer till att man går in och läser.

Jag är så trött på sån här skit så från och med nu godkänns och besvaras inga spam-kommentarer. Tävlingstips kommer jag absolut att följa upp och godkänna, så länge det inte är några förbannade DAGENS BLOGG-tips!


Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-11-16 09:30:37

Det hade kunnat vara jag som skrivit det! Jag håller på att trötta ut vissa som kommenterar vår blogg men de fattar inte... dom skriver sådana saker varje dag. Håller med dig 1000%

Postat av: annica

Publicerad 2011-11-16 09:43:46

Jag håller med dig, såna kommentarer är så tråkiga att få..opersonliga och har ju enbart sytfet att få folk till sin blogg. Om folk iaf läser ens inlägg och kommenterar utifrån det så går jag gärna in och läser denes blogg, annars gör jag det aldrig..:)

Hoppas ni får en bra dag.Kram

Postat av: Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Publicerad 2011-11-16 10:27:22

Jag är också trött på spamm! Vet där var någon som frågade mig hur det var med mig jag vet inte hur många gånger. Först trodde jag tjejen i fråga verkligen brydde sig men när hon sen frågade tillbaka sen så fattar man. Jag ska fan sätta ner foten nu jag med!!

Man vill ju lägga ner tid på ordentliga kommentarer och sånt slösar bara tid!



Jasså du bor i Skara! Trivs du där? Vill vill ju flytta från Malmö så fort sambon gått ut skolan! Åh jag längtar så! Jag kan tänka mig så många ställen så jag kollar mig runt. Allt från skåne till småland och stockholm. Så vi får se. :)



Kramar!

Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin

Publicerad 2011-11-16 10:37:42

Ja, visst var det tråkigt! Passa på att köpa lite nytt innan dom stänger ner...



KRAM

Postat av: ✫Familjen Bus✫

Publicerad 2011-11-16 10:50:57

Den här är ändå bäst: "Hej! Fin blogg du har, om jag lägger till din blog på bloglovin, kan du lägga till mig då?"



hahaha Skrattretande!



Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Publicerad 2011-11-16 10:57:17

förstår inte heller alla dessa dagens bloggtävlongar..varför är det så jäkla poppis att bli en dagens blogg i en massa småbloggar?



hoppas du har en fin onsdag!



//anna

driver webshoppen och klädmärket Avanna.

www.avanna.se

just nu 25% med koden sweetnovember

Postat av: Jannica

Publicerad 2011-11-16 11:03:03

Håller med dig, jag får sådant varje dag :( Sen om man klickar in på den bloggen, då kan man se hon skrivit till massa andra, exapt samma. Många såna här får jag "Hej, vilken fin header du har, ska vil följa varandra?" NEEEEEj följer bara de jag gillar. Ååååh

Postat av: Kashaya

Publicerad 2011-11-16 12:00:30

Tycker också att det där är irriterande, eller folk som lägger in länkar till sina tävlingar i andra bloggars tävlingsinlägg. Varför ska jag göra gratis reklam för en tävling på en blogg jag aldrig läst?

Postat av: toraa

Publicerad 2011-11-16 14:16:34

Fin blogg du har ;) Nej, på riktigt, så tröttsamt! Beundrar ändå att du orkade lägga tid på det, jag hade skrivit nåt elakt med massa svordomar direkt tror jag :O Är lite hetsig ibland kanske.. Tror inte folk fattar att man återkommer till en blogg utifrån vad de skriver och inte för att de "tjatat" sig till de utifrån massa ointressanta kommentarer.. Jag tycker inte man behöver uppdatera ofta, bara det finns nån tanke bakom inläggen, att man vill berätta nåt med dem.. hmm, stämmer kanske inte in så bra på min egen blogg men.. Jaja, hoppas du fattar :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-11-16 18:46:53

Även om man inte har blogg själv så är det irriterande att se skiten. Bra beslut!

Postat av: sally

Publicerad 2011-11-16 19:20:21

Haha, jag känner att gymnasienivån lockar mer och mer... ^^



Nej, fy vad jag inte gillar såna kommentarer! Därför är det alltid så trevligt att läsa dina, där står det alltid något intressant! :D

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-11-16 19:41:47

CAROLINE: Ja jag kan tänka mej att du ser en hel del likadana kommentarer när du kikar runt bland bloggarna! Här kommer du iallafall att slippa se dem här ;)

Postat av: Petra

Publicerad 2011-11-16 20:26:48

Håller med fullständigt!! Är oxå sjukt less påå alla spam!

Mitt favoritspam fick jag när jag var gravid och hade skrivit ett jättekort inlägg där det i princip stod "Jag har kräkts hela dan och tror snart jag dör typ" och jag fick en kommentar i stil med "Hej, allt bra med dig? Kolla in min blogg". Snacka om att ha läst inlägget :P

Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Noel

Publicerad 2011-11-17 09:38:08

håller med dej, jag får alltid av den där - jag är inte dum i huvudet jag har asberger. ahh men de skiter ja i, hade ja velat läsa din blogg hade ja väl gjort de så tröttsamt

Postat av: Jinni

Publicerad 2011-11-17 13:42:00

Håller helt med. Hittade precis till din blogg och det här inlägget fick mig att stanna kvar på bloggen. Tror att många kan känna att det är alldeles för mycket spam ute i bloggvärlden. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela