Ingrid - Mamma till två sessor

Vi lever!

Publicerad 2011-11-29 15:45:00 i Allmänt,

Hallååå mina kära!

Det har verkligen varit knäpptyst här inne i ett par dagar, och det beror på att vi inte mått så jättebra här. Lillan fick ju som sagt sin andra tand i fredags och det har präglat hela helgen. Hon har varit fruktansvärt jobbig att få att somna, för så fort man lägger henne ner (både själv och i famnen) så illtjuter hon! Det har varit riktigt jobbigt och tagit på krafterna, så igår trodde jag faktiskt att jag också blivit sjuk. Jag mår mycket bättre idag, men är fortfarande lite hängig faktiskt. Lillsnuttan mår också bättre, förutom det här med att somna då. Men förut la jag ner henne i vagnen och körde ut henne på balkongen och körde henne fram och tillbaka en halvtimme. Sen in, lite tutte och hon slocknade. Nu har hon legat i vagnen på balkongen och sovit i två timmar! Och oroa er inte, jag kollar till henne hela tiden och känner efter så att hon inte är kall ;)

Imorgon är det jobb som gäller för min del, inventering. Och Z ska hem till mormor och morfar på dagen. Om allting går bra och hon inte blir ledsen så ska hon sova över där också! Eftersom hon har varit dålig i helgen så är det ju inte omöjligt att hon är lite mammig. Men jag hoppas att det ska gå bra! Det kan vara skönt för henne att mysa med nån annan än oss, och väldigt skönt för oss att få sova ut och ladda batterierna. Det behöver man då och då!

Nu tog jag precis in lillpruttan här så vi ska mysa lite granna, men jag ska försöka svara på kommentarer och läsa lite bloggar så snart jag kan!

Hoppas att ni har det bra!



Från en höstpromenad för ett tag sen.

Kommentarer

Postat av: sally

Publicerad 2011-11-29 16:11:52

Hahaha, tack så mycket! :D



Åh, hata då man får sina tänder för första gången! x)

Postat av: toraa

Publicerad 2011-11-29 18:04:19

Härligt med lite egentid - det är välbehövligt ibland!

Postat av: Sadia

Publicerad 2011-11-29 19:10:08

krya på dig!

Postat av: Emma R

Publicerad 2011-11-29 20:08:45

När Michael hade jobbigt med tänderna så fick han lite flyttande Alvedon i munnen! Det bedövar lite! Ett tips till Lill tjejen!! Kram

Postat av: Lajna

Publicerad 2011-11-29 21:08:31

Hoppas det går bra med bortlämnandet! :)

Postat av: Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Publicerad 2011-11-30 09:25:38

Gud vad det liknar ett område här i Malmö. Nästa lite kusligt!

Kram! :)

Postat av: Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Publicerad 2011-11-30 09:41:35

Tack så jätte mycket! :)

Kram!

Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Publicerad 2011-11-30 09:45:55

EMMA R: Tack för tipset! Får nog komma ihåg att prova det inför nästa tand :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela