Ingrid - Mamma till två sessor

Lista

Publicerad 2012-04-25 14:15:00 i Frågor/Listor,

Man kan aldrig ha för många listor på bloggen! ;)
Den här hittade jag hos Baglady och lånade med den hit.

(Listan är gjord 22/4)

Nämn något som gjorde dig glad igår?
Min fine M gör mej glad varje dag!

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Sov, och det var väldigt skönt!

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Låg hos Z så att hon somnade om.

Det sista du sa högt?
"Hon undviker nog twitter nu när de ligger under!"

Det senaste någon sa till dig?
Haha ahh"

Vad har du druckit idag?
Vatten, te, mjölk och äcklig kuba-cola.

Vad var det senaste du åt?
En varm ostmacka.

Vad var det senaste du köpte?
Lite smått och nödvändigt från mataffären.

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Brun träfärgad.

Vad är det för väder hos dig nu?
Regnar, vilket inte varit särskilt ovanligt det senaste.



Såhär fint är det sällan numera.

Godaste glassmaken?
Rocky Road, mmmm... Eller den där mascarpone-glassen från Cart d'or!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Nej.

Sover du tungt?
Om inte Zelda är hemma, ja. Annars så vaknar jag lätt.

Drömmer du mardrömmar?
Inte särskilt ofta som tur är.

Trivs du med ditt jobb?

Just nu är jag ju mammaledig, och det jobbet trivs jag verkligen med ;)



Baka bröd är lagom ansträngande. Särskilt med maskin. Bra jobb!

Favoritklädsel?
Leggings och tunika måste vara det skönaste jag vet! Men jag saknar mina jeans också måste jag säga, för de lyckas jag inte klämma i höfterna i än :(

Favoritlåt just nu?
Lätt Ai si eu te pego med Michel Teló.

Vad ser du om du tittar till höger?
Bokhyllan med alla saker i.

Vad gör dig glad just nu?
Att se Lars i Big Brother, han är himla härlig!

Vad ska du göra härnäst?
Ställa ifrån mej datorn och hämta lite godis.

Höger el vänsterhänt?
Vänster. De säger att många vänsterhänta är kreativa. Och det är lögn kan jag intyga!

Humör just nu?
Tröttis!

Favoritgodis?
Choklad! Gärna polly såklart ;)

Kläder just nu?
Svarta leggings och en stor grå ziphoop från Cheap Monday.

Sommarplaner?
Då ska jag faktiskt sommarjobba :) Ska jobba 50%, och vara mammaledig resten. Kanske har lillan börjat gå tills dess..? Det blir mycket lek och utomhus iallafall! Och jordgubbar! (Som jag inte kunde äta på hela sommaren 2011)

Hur många kuddar sover du med?
Bara en faktiskt.



Morgon eller nattmänniska?
Varken eller längre.

Vad är viktigast för dig?
Att min lilla flicka mår bra!

Är du kittlig?
Kanske... ;)

Snarkar du?
Jag skulle vilja säga nej. Men när jag är riktigt trött gör jag tydligen det. Eller full. Eller förkyld. Haha..

Stjärntecken?
En lejoninna!

Äckligaste insekten?
Myror, vidriga små odjur.

Stökigt eller välstädat?
Jag vill ha allting undanplockat, men lite damm på bokhyllan är inte hela världen. Bara det inte ligger saker överallt..

Vad längtar du mest efter just nu?
Jag längtar efter grönska, blommor och lagom värme!

Du får himla gärna göra listan du också!

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2012-04-25 20:41:50

Roligt med listor. :)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-26 08:52:22

Hahahaha vänsterhänta är inte alltid kreativa... det kan jag också intyga!

Postat av: anna

Publicerad 2012-04-26 17:50:00

kul med listor :)

Postat av: Kashaya

Publicerad 2012-04-26 22:44:18

Listor är alltid roligt.=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela