Ingrid - Mamma till två sessor

Tävling; Sångpåse från DarlingExpress.com

Publicerad 2012-12-04 16:05:00 i Allmänt,

Vänner, ni har väl inte missat Julkalendern som pågår hos DarlingExpress; 24 tävlingar i väntan på tomten! Ända fram till jul har ni chansen att vinna fina priser från just DarlingExpress, både i egna bloggen samt i andra bloggar.
 
Idag är det min tur att få publicera en tävling i samarbete med DarlingExpress, och vinsten är en superfin sångpåse!
 
"Jag tävlar om en superfin sångpåse från DarlingExpress hos Ingrid - Mamma till Zelda!
Var med och tävla HÄR du också!"
 
Tävlingsregler;
 
EN LOTT (obligatorisk);
- Berätta kort vilken som är din favoritbarnsång och varför i en kommentar till detta inlägg.
 
TVÅ LOTTER (valfritt);
- Låna med bild+texten under och gör ett inlägg i din egen blogg. Lämna direktlänken till ditt inlägg i kommentaren. (Glöm inte att kolla så att länkarna funkar).
 
Tävlingen pågår fram till den 18 december kl. 20,00. Lycka till nu allihopa!

Ett tips! Lägg till mej på bloglovin så missar ni inte när nya tävlingar och vinnare dyker upp här på bloggen!

bloglovin

 

Kommentarer

Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen

Publicerad 2012-12-04 16:19:29

Å min favorit, just nu är blinka lilla stjärna sjungen av dottern.. Är så sött när hon sjunger och gör rörelserna till!

Tipsat: http://cissitavlar.blogg.se/2012/december/sangpase-inne-hos-ingrid.html

Postat av: Lotta Larsdotter

Publicerad 2012-12-04 17:04:35

Imse Vimse Spindel för det blir en rolig lek att sjunga den tillsammans med sitt barn.

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-12-04 17:54:01

Min favorit är Blinka lilla stjärna, därför att det var den första sången min dotter kunde sjunga. Ett av de stoltaste ögonblicken i mitt liv. Jag tror jag gråtit varje gång hon gjort något för första gången, för man bli så löjligt stolt. Därför är denna sång väldigt speciell för mig.

Postat av: Ing-Marie

Publicerad 2012-12-04 18:01:26

MIna barn älskar Lilla snigel. Den är lätt att lära sig och det är spännande på slutet när man blir "fångad".

Postat av: Gertrud

Publicerad 2012-12-04 18:23:29

Jag är med och tävlar om en fin sångpåse.
Min favoritbarnsång är Blinka lilla stjärna där. Den sjöng jag för mina barn och nu sjunger jag den gärna för mina barnbarn.

Postat av: Spacegirl

Publicerad 2012-12-04 18:55:21

Jag är gärna med :-)
Min favoritsång är Idas sommarvisa därför att den är så mycket sommar för mig.
Jag har länkat i min blogg
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/december/18-december-vinn-en-sangpase.html

Postat av: liselotte

Publicerad 2012-12-04 20:06:34

1. Är gärna med och tävlar, tror att låten får bli Imse vimse spindel. Den funkar alltid att sjunga och barnen tycker det är kul för man gör rörelser med händerna.
2. Har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/12/sangpase-1812.html

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-12-04 20:18:55

Min favoritsång har alltid varit imse vimse spindel, vilket är ironiskt då jag är livrädd för spindlar. Men jag tror att det är rörelsena och att det är en sång som är lätt att lära sig som har gjort att det alltid har varit min favorit.

Postat av: bitskemma

Publicerad 2012-12-04 20:29:16

jag e med=)
min favvosång är nog Blinka lilla stjärna- den är så fin på nått sätt och det var en av de första låtarna min dotter lärde sig helt=)
länkat på bloggen http://bitskemmatavlar.blogspot.se/2012/12/sangpase18dec.html

Postat av: care69

Publicerad 2012-12-04 20:45:38

Jag är gärna med!
Favorit: I ett hus vid skogens slut...

Postat av: Carola L

Publicerad 2012-12-04 20:51:35

Favoritsången är "I ett hus i skogens slut"

Delat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/december/sangpase.html

Postat av: Annica L

Publicerad 2012-12-04 21:02:47

Oppochnervisan är min favorit den är bara så härlig.

Postat av: Linda Persson

Publicerad 2012-12-04 21:12:56

Min absoluta favoritbarnsång är När trollmor har lagt sina elva små barn. Sjunger den ofta för min dotter. Den har hängt med enda sen jag var liten och jag tycker den låten är jättefin.

Hälsningar Linda
[email protected]

Postat av: Helene Wiklund

Publicerad 2012-12-04 21:23:25

Jag är gärna med :)

1. Min favorit är imse vimse såklart, den går aldrig ur sitt mode. Det är även sonens favorit, helst sjukt hur snabbt de små kan lära sig en hel låt med gester till!

2. Bloggat; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2012/december/sangpase-1812.html#comment

Hoppas vi äntligen får en sångpåse :)

Kram Helene

Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Publicerad 2012-12-04 21:25:50

Jag är gärna med och tävlar, har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/12/04/sangpase-1812/

Min favoritsång är nog Vargsången (från Ronja)

Postat av: Fröken svår- blivande tvåbarnsmamma

Publicerad 2012-12-04 21:33:00

Jag är gärna med.
Min favorit sång är "lilla katt" för att det var den första sång min dotter uppskattade. Fast jag böt ut katt till hennes namn...
Tipsat;
http://barajagtestarturen.blogspot.se/2012/12/sangpase.html

Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Publicerad 2012-12-04 21:35:10

Min favoritsång har alltid varit trollmor. Min mormor hade en samling med troll böcker och dom läste hon när vi skulle sova, när hon läst böckerna sjöng hon alltid trollmors visa och jag vet faktiskt inte varför jag tyckte om när hon sjöng den så mycket, men det var något jag längtade efter varje gång vi skulle dit.

bloggat: http://caroliinea.blogg.se/2012/december/dagens-tavlingar-lucka-4.html#comment

Jag håller tummarna, har kollat på sångpåsen länge eftersom sonen tycker om när vi sjunger, han skulle fått den i julklapp men eftersom ekonomin inte är så bra så får vi skippa presenterna den här julen, men har jag tur här kan han få lite ändå :)

Postat av: Mari

Publicerad 2012-12-04 21:37:41

Min favoritsäng är "hoppe hoppe hare". tycker den är bra och så kan man göra den i olika tempo, speciellt på slutet kan man bli lite busig och det gillar barnen. bruka sjunga den rätt ofta med sonen och barnen på dagis. det uppskattas.

Postat av: Mathilda

Publicerad 2012-12-04 21:49:48

Min favoritsång är ekorrn satt i granen, kan de fortfarande utantill sen jag var liten :) Vi sjöng den jämt som barn när vi gick i skogsdungen och hoppades få se ekorrar.

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-12-04 21:51:06

Jag är gärna med och tävlar, och min favoritsång har alltid varit "I ett hus vid skogens slut", men jag vet inte varför men tycker den är så fin på slutet när de sjunger "räck mig handen din".

Länkat: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2012/december/tavlar-om-en-fin-sangpase.html#comment

Kram Sanna

Postat av: Anna

Publicerad 2012-12-05 00:09:48

Just nu är det "Hemma på vår gård" som går varm.

Och vår fyraåring sjunger så stolt och fint om att "den går på Termentin och gammalt margarin" på blandad rikssvenska och skånska = ) och så blandar han in lite strofer ut luciasångerna med = )

Postat av: saga påhlsson

Publicerad 2012-12-05 09:47:10

Min lilla tjej älskar "lilla snigel"! Varför vet jag inte riktigt, det är väl kanske roligt att skrämmas i slutet under "annars tar jag dig" -delen.. Men roligt att lyssna på är det kan jag lova! :)
Här tipsar jag i min blogg: http://emiliasmor.blogg.se/2012/december/dagen-tavlingar.html

Postat av: Cattis - mamma till Adrian och Alfred

Publicerad 2012-12-05 09:48:49

- min favorit är krokodilen i bilen :D eller ja, det är kanske mest för att det är äldsta sonens favorit, men den är kul iaf :)

2 länk: http://gulahumlan.blogg.se/2012/december/18-december-sangpase.html

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Publicerad 2012-12-05 12:11:12

"Hjulen på bussen" gillar jag, mycket för att barnen hänger med i rörelserna o så, jätteskoj :)

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/december/p0llys.html#comment

Givetvis följer jag dig redan på bloglovin

Kram Annika
[email protected]

Postat av: Maria Westerberg

Publicerad 2012-12-05 13:22:13

Min favoritsång är en sång vi sjunger på öppna förskolan. Man sjunger "upp barnen upp ända upp i taket" och håller upp barnen och sen sjunger man "ner barnen ner, ända ner i golvet" och ställer barnen på golvet. Sen dansar man runt och sjunger "tralalalalalala". Min Lovisa bara kiknar av skratt när det är dags för den här låten. Hon förbereder sig för nästa moment i sången hela tiden och skrattar sig igenom sången. Och i mammahjärtat blir man alldeles varm :)

Postat av: caroline

Publicerad 2012-12-05 13:59:21

Min favorit barnsång är nog en kulen natt. Den är riktigt rolig och lätt att sjunga och Lillan älskar den och blir lika glad varje gång vi sjunger den :)

Postat av: Alexandra mamma till Tove och Lykke

Publicerad 2012-12-05 16:32:08

1. min favorit barnsång är frammåt frmmåt stopp.. :)
Det är en rörelse sång där man står i en rimg och håller barnen i famnen ifrån sig.när man sjunnger frammåt frammåt stopp så går man in i mitten och barnen ser då varandra nära.. sen går man bakåt bakåt stop och går bakåt, sedan är det hit och dit och hit och dit och stop och då vikar man lite så barnen gungar..
sedan är det och upp och ner och upp och ner och lyfter upp barnet i luften och sedan ner mt golvet igen.. Och alla barnen älskar det.. :)

2. jag har länkat här http://axdal.se/troll/2012/12/05/18-dec-sangpasen-hos-p0llys/

Postat av: lisette

Publicerad 2012-12-05 16:51:17

babblarnas stompalong tut pling, min bebis älskar låten. han blir superglad när den är igång. =) och givetvis blir jag glad när han är glad!

Postat av: Annica

Publicerad 2012-12-05 18:46:53

Pippi - Kalle Theodor.
Min favorit! tänker då tillbaka på minnen när man var yngre!

Postat av: Anna

Publicerad 2012-12-05 18:56:10

Min favoritsång är "Klappa händerna så fort du kan". Barnen på jobbet tycker alltid det är lika kul när man kommer till sista raden och ska klappa rumpan.

Jag har länkat här http://williamsmammasblogg.blogspot.se/2012/12/vinn-sangpase.html

Postat av: Linda, mamma till majken o arvid

Publicerad 2012-12-05 20:13:59

"I ett hus vid skogen slut" är min favorit. Är första sången som min dotter Majken kunde helt utantill. Hon sjunger den varje dag (Snart 3 år), detta vore en perfekt julklapp till henne då hon älskar att sjunga & typ hitta på egna sånger som hon har kommit på nu =)

Länkat om din tävling i min blogg: http://matchukgirl.blogg.se/2012/december/sangpase-1812.html

Majken & jag håller tummarna här nu =)
Trevlig kväll. Antar att ni har lika mycket snö som vi här i Falköping ;)

Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

Publicerad 2012-12-05 20:49:12

Min favorit är jag inte säker på vad den heter, men den går: "greven hade en liten hund, trulle var hans namn serru, greven hade en liten hund..." o.s.v. Jag är fosterbarn och träffade min biologiska mamma väldigt sällan, men de gånger hon kom för att hälsa på så sjöng hon alltid den sången för mig. Idag lever inte min biologiska mamma längre och jag hann aldrig riktigt lära känna henne. Därför är den väldigt speciell för mig...

Postat av: sofie

Publicerad 2012-12-06 11:19:40

Det finns ju så många barnsånger som är fina och roliga men en favorit är "en liten bår blir ofta våt om magen när det stänker..." Den är lättsjungen och det är fullt med roliga rörelser till och det bästa är att man sen får krama och pussa på sin lilla skatt i slutet av sången!

Postat av: Vilhelm

Publicerad 2012-12-06 19:46:10

Kvistegubben är min favorit. Barnen gillar den också.
Gubben har hönor och tuppen inomhus och är "tosig".

Postat av: Sandra - mamma till Molly

Publicerad 2012-12-09 13:42:09

Hej, jag är gärna med och tävlar.

1. Min favoritsång är "bockarna Bruse" sen älskar både jag och dottern att sjunga :)

2. Bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2012/december/darlingexpresscom-lucka-4-1812.html

Postat av: Frida Thorsell

Publicerad 2012-12-09 20:59:09

Min favorit är Bä bä vita lamm, så klassisk och enkel.

Postat av: Anna

Publicerad 2012-12-10 22:19:53

Hemma på vår gård för den sjunger vår lillkille dagarna i ända uppblandat med lite luciasånger = ) Då blir jag glad!

Postat av: jessamy

Publicerad 2012-12-12 20:57:54

Hej.
Imse vimse spindel har blivit min favorit. Dottern gillade den men sonen älskar den och springer omkring och hoppar och ropar pindel pindel pindel. och viftar med sina små händer =)

Jag tipsar här http://jessamys.blogspot.se/p/tavlingar.html

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-12-13 14:06:06

Imse vimse spindel är min (och sonens!) favorit. Hoppas på tuuur :) mvh Matilda

Postat av: Niklas

Publicerad 2012-12-14 11:24:05

Min favorit sång är Du kära lille snickerboa.

Min dotter blir alltid så glad och ler alltid med hela ansiktet när vi sjunger den sången tillsammans.

Postat av: SjungandeMamman

Publicerad 2012-12-14 21:35:36

Hejsan!

Min favoritsång är "Vyss Lull" från Klas Klättermus eftersom jag älskade den oerhört mycket som barn och jag har sjungit den för min min dotter ända sedan hon låg i magen. Förhoppningsvis kommer hon alltid minnas och älska den sången lika mycket som jag.

Ha det så bra!

Postat av: Tina Carlström

Publicerad 2012-12-15 23:51:21

Idas sommarvisa är min favorit sång. Den påminner om sommarlov som barn. Man var ledig och hade aldrig några bekymmer. Man levde i en skyddad värld och friheten fanns framför en.

Postat av: Anna M Rautila

Publicerad 2012-12-17 21:17:17

Åh, just nu är det "Sjörövarfabbe" -enbart för att dottern är så galet söt då hon springer runt och sjunger den samtidigt som hon tittar på sig själv i spegeln!

Ha en fortsatt härlig jul!

Postat av: Karin Danielsson

Publicerad 2012-12-18 14:19:39

"En kulen natt" är den stora favoriten här hemma. Hos föräldrarna för att den är kort och därmed lätt att komma ihåg texten på samt lättsjungen. Hos sonen för att det är så roliga rörelser särskilt vid slutstrofen "å det är du!!!"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela