Ingrid - Mamma till två sessor

SLUTA SPAMMA MIN BLOGG

Publicerad 2012-01-14 13:00:00 i Tankar om livet,

Det var lugnt på bloggen ett tag och jag slapp en massa tråkiga spam, men nu har de börjat komma tillbaka igen! Därför känner jag att det är dags att på nytt publicera ett inlägg som jag skrev i november. Så alla ni spammare; DET ÄR RIKTAT TILL ER, JAG ÄR TRÖTT PÅ ER OCH JAG HOPPAS ATT NI TAR ÅT ER!

Nu är jag mer än lovligt trött på alla dessa jävla spam!

"Hej fin blogg du har!
Hoppas du får en bra dag Kram
-------.blogg.se
--> missa inte heller min tävling. " + länk

Jag anser inte att en DAGENS BLOGG-tävling är en riktig tävling. Nej tack.

"hejsan.
Fin blogg.
Hur är det med dig idag? :)"

"Fin blogg du har!
Hoppas att allt är bra med dig :)"

Det är tre som jag fick under gårdagen. Ser ni nån likhet mellan dem kanske? Jag är så galet trött på att få en massa såna här kommentarer! Det roligaste (?) var en tjej som kommenterade här i förrgår:

"jag tyckte det var så roligt att så många svarade igår, så idag tänkte jag höra med er att svara på vilken kategori på bloggen ni tycker bäst om! :)
alltså, fotoblogg, modeblogg o.s.v."

Varpå jag besökte hennes blogg och hade ALDRIG sett den förut. Så jag skickade en torr kommentar där jag tackade för spammet men att det nog hamnat fel och att jag aldrig hade sett hennes blogg förut!

"sv; jasså, vad menar du med spammat fel?"

Precis det jag skrev. Du har nog spammat fel eftersom jag inte har besvarat nån fråga i din blogg och aldrig sett den förut.

"sv; nej, asså det var en fråga jag skickade runt igår :)"

Seriöst, orka ljuga? Jag har ALDRIG besökt bloggen och jag svarade inte på nån fråga dagen innan!

Varför blir jag så irriterad? Jo för att jag lägger minsann ner TID på att läsa andras bloggar och KOMMENTERAR på vad de har skrivit. Spam är både fult, tråkigt och genomskinligt. Vill man få fler besökare så kan man göra det lite trevligare genom att faktiskt läsa de bloggarna man hälsar på i. Det uppmuntrar mer till att man går in och läser.

Jag är så trött på sån här skit så från och med nu godkänns och besvaras inga spam-kommentarer. Tävlingstips kommer jag absolut att följa upp och godkänna, så länge det inte är några förbannade DAGENS BLOGG-tips!

Kommentarer

Postat av: Millah - mamma till Amilia ❤

Publicerad 2012-01-14 13:04:45

Hejsan, fin blogg, titta gärna in på min blogg..



Haha neeej skojja bara ;)



Tack detsamma gumman, hoppas du/ni får en KANON dag.. Kraaamar från norr

Postat av: Jannica

Publicerad 2012-01-14 14:03:48

Hej, fin blogg, ska vi följa varandra? ;)

haha. ne, jag håller med dig. Får oxå massa sådana. Dagens blogg är INGEN JÄVLA TÄVLING!!!! Tävling, där man kan vinna något annan än en sketen länk :@ Hatar spamm. Samma som en gång, jag hade skrivit ett inlägg, där jag var ledsen, får jag kommentaren "Hej, hur är det? :) " LÄÄÄS!!! åååh, mutter!! Sen om man kollar deras blogg ser man ju de skickat runt på jätte många bloggar.

Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Publicerad 2012-01-14 14:08:32

jag har masa tävlingar, riktiga tävlingar då ;)

Postat av: Lisa - Smilinggirls!ッ

Publicerad 2012-01-14 14:14:04

håller med dig om att det är jobbigt, ska man kommentera ska det ha något med inlägget att göra! :)

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-01-14 14:19:23

Heja Ingrid! Så ska det låta;)

Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Publicerad 2012-01-14 15:01:53

CAROLINE; Haha jaaa men de verkar inte fatta att de inte är välkomna här inne ;)

Postat av: Lajna

Publicerad 2012-01-14 15:22:52

Haha, jag läste första kommentaren och bara WHAAAAAAT.. sen såg jag resten ! :P



Jag förstår dig. Jag brukar vara helt aggro eftersom det klart och tydligt står i min blogg att jag antingen bara raderar kommentaren eller REDIGERAR den till precis vad jag vill :P



ELler så går jag bara in på den spambloggaren och bara "varför i helvete ska jag läsa dina inlägg när du inte bryr dig om att läsa mina ass-wipe!

Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Publicerad 2012-01-14 15:24:09

tack! :)

Postat av: bitte

Publicerad 2012-01-14 15:51:23

håller med hatar sånt fast sen jag flyttade till wordpress är det inte dom värsta. I min skräpkorgspost har jag 13 tusen spam ifrån utländska sidor!

Postat av: annica

Publicerad 2012-01-14 15:55:19

Såna kommentarer är ju så tråkiga. Tänk om folk iaf kunde läsa igenom ens inlägg och kommentera någon man skrivit.

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-01-14 16:13:41

Haha ååh det där skulle typ kunna vara jag som skrivit. Men jag har faktiskt bara börjat ge svar tillbaka till alla som spammar .. :P



Kul att du vill ta emot tävlingstips i alla fall hint hint ;)



- Ja den var riktigt god :D Åh håller med dig! Loka Päron är faktiskt riktigt god, gillar Ramlösas Mangosmak också.



Postat av: Kashaya

Publicerad 2012-01-14 16:58:13

Avskyr alla "Titta in på min blogg LÄNK" och "Tävla hos mig (i mina tävlingsinlägg)" varför skulle jag vilja göra gratis reklam på min blogg för deras blogg/tävling när jag aldrig läst deras blogg?

Postat av: anna

Publicerad 2012-01-14 17:07:38

Sjukt bra inlägg! håller med dig helt och hållet, jag tar också bort alla spammkomentarer och går aldrig ens in på bloggarna i fråga, tycker bara det är så onödigt!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-01-14 17:46:43

Vet precis vad du menar. Jag fick frågan om det snöade hos oss... what... vi är i karibien!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela