Ingrid - Mamma till två sessor

Halvdöd

Publicerad 2012-03-23 07:44:41 i Allmänt,

God (?) morgon!

Jag känner mej helt trasig. Igår började vi packa ner det mesta och fick hjälp att köra lådor och kassar bort till den nya lägenheten. Det blev mycket spring upp, ner och bort till den nya! Dessutom så blev det många, många kassar för handdukar och lakan kunde lika gärna stoppas i dem. Vi fick dit hela bokhyllan och satte ihop den igår kväll så att vi kunde packa upp några lådor med böcker och prydnadssaker, och vi plockade upp de sakerna från köket som vi hade flyttat. Nu är det bara de själva möblerna kvar att flytta; sofforna, sängen och allt det. Och resten av köket; porslin, kastruller och så vidare. Dessutom har vi även källaren kvar, men det är ju inte så mycket heller. Det ska ju bara transporteras liksom. Puh, det här med att flytta är slitigt!

Sängen är ju redan nedmonterad så vi har sovit på varsin soffa inatt, med täcken utan påslakan och kuddar utan örngott eftersom jag tvättade dem igår och sen råkade de hamna i nya lägenheten. Det ekar här! Det är när man flyttar som man inser hur mycket saker man egentligen har.

Jag ska alldeles strax väcka min älskade så att vi kan stoppa i oss lite frukost innan det är dags att hugga tag i det hela. Om några timmar kommer mina föräldrar hem med vår lilla Z och hjälper oss dessutom med möblerna. Snälla päron jag har va? ♥ Fast pappa gör det nog mest för att han vet att han blir bjuden på käk sen hahahaha.. I vår familj så gör vi i princip vadsomhelst, bara vi får nåt GÖTT för det sen ;) Förresten, solen skiner för fullt även idag och det kommer nog bli ett strålande väder! Är det inte underbart?

Ha nu en riktigt härlig dag allihopa!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-23 09:51:48

Jag hade inte velat byta med dig nu... det är jobbigt att flytta!

Postat av: toraa

Publicerad 2012-03-23 10:11:24

Haha oops det är nog såna byxor vi fått på oss och nu kommer räkningarna :) Men det gör inte så mkt, bengan fick så himla bra lön denna månaden vilket satt fint!

Du får tänka på hur kul det blir med större sen, måste varit riktigt trångt i en 2a! Är sovrummen i den nya lägenheten lika stora? Skönt! Nä visst hinner man inte läsa så mkt som man skulle vilja men jag måste alltid göra det innan jag somnar på kvällen, har jättesvårt både att somna och sova och då hjälper läsander litegrann.. Sen läser jag så fort så jag hinner mkt på 20 min eller så :) Annat mot Bengan som fortfarande kämpar med sina böcker han fick FÖRRA året :P

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-03-23 11:26:22

Lycka till med resten av flyttandet idag! Skönt med vårväder.. :)

Postat av: Jannica

Publicerad 2012-03-23 12:29:21

Vad roligt att flytta :)

Postat av: dianasdrommar

Publicerad 2012-03-23 14:21:04

Ha en härlig fredag :)

Postat av: Madde

Publicerad 2012-03-23 19:57:16

Haha jag älskar faktiskt att flytta, jag är en planerare dock så ALLT ska ske samtidigt.

Börjar tidigt och slutar sent men nog fan ska de bli gjort på en dag! :P



Kram

Postat av: anna

Publicerad 2012-03-23 20:38:52

usch ja, det är slitsamt att flytta... hoppas allt flyter på smidigt iaf :)

Postat av: Mickan, Gravid v. 39

Publicerad 2012-03-23 21:42:09

Visst är det slitigt att flytta alltid. Det tar på krafterna. Men det är skönt när det är avklarat och man kan börja pyssla och fixa i sin egen takt. :)



Hihi, så det kan gå. Jag är faktiskt inte klar med väskorna än. Det kom liksom annat emellan. Men ska ta tag i det sista nu i helgen.



Tack för ditt svar ang. blöjor. Intressant detta. De flesta föredrar Libero. Det är de blöjorna vi tänkt testa här hemma i första hand också. Sen har jag lite Pampersblöjor från en babybox med. Vi får se vad som passar bebis bäst helt enkelt. :)

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-03-24 16:39:48

ja får man käk så kan man göra mycket! haha

Håller med om att det är härligt väder :)



- ja absolut! var också skeptisk mot armbanden men fick ändra mig :P

Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

Publicerad 2012-03-28 00:41:08

så himla skönt att det här vårvädret fortsätter! :)



- hihi måste bara tacka för dina fina kommentarer. Uppskattar dem så himla mycket Ingrid! Yankeecandles är förresten väldigt värt att testa. De är ju rätt dyra, men det är värt det!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela