Ingrid - Mamma till två sessor

Första fredagen i Augusti

Publicerad 2013-08-02 15:34:45 i Allmänt,

Hallåååå!
 
Tänk att vi redan kommit in i augusti! De här senaste månaderna har bara försvunnit bland blöjbyten, 2-årstrots och fantastisk utveckling gånger två. Men nu är det alltså augusti. Nästa vecka fyller jag år, då blir jag 26. Kan ni tänka er det? Inombords pendlar jag mellan att känna mej som 20 och som 50. Konstigt va? Hahaha! Det har inte riktigt sjunkit in hur gammal jag egentligen är samtidigt som jag ibland kommer på mej själv med att uppföra mej som om jag vore dubbelt så gammal som jag faktiskt är. Men mer om det kommer nog i ett annat inlägg. 
 
Jaja, nog om det. Zelda åkte iväg till mormor och morfar idag på obestämd tid. Hon blev såå glad över att hon skulle få åka dit och har pratat om det ända sen igår och berättat vad hon ska göra och vilka hon skulle träffa. Efter att hon hade åkt så käkade jag en snabblunch framför tvn och tog en tupplur med Lily. Lilltjejen har krånglat några nätter så vi får väl se vad som händer härnäst. Men nu när hon vänder sig om åt båda hållen och hasar sig runt och upptäcker allt omkring sig så blir det ju en del att ta in, och det spökar vidare på sömnen säkert. Men det är ju bara att bita ihop, småbarnsperioden är ju ganska kort (om man ser till hur fort tiden går) och om några år kommer jag nog längta tillbaka till den här tiden haha..
 
Såååå, vad ska jag göra med den här halv-barnlediga dagen? Jag har egentligen massor med måsten som ska göras (som vanligt), men vet inte riktigt vart jag ska börja. Egentligen vill jag bara lägga mej på sängen och pendla mellan att läsa och sova i en vecka haha! Och just nu ligger Lily här bredvid mej och pratar för fullt, då vill jag absolut inte göra en massa tråkiga saker ♥
 
Perez's tweet från igår gillade jag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela