Ingrid - Mamma till två sessor

Solen lyser, himlen är blå

Publicerad 2013-08-28 13:25:49 i Allmänt,

Hallååå!
 
Då kör vi ett litet onsdagshej härifrån mej! Jag bestämde mej för en hemmadag med Lily idag efter att vi lämnat Zelda på dagis. För tredje dagen i rad så vaknade tjejerna strax före 6 på morgonen och jag kände mej helt slut. När vi kom hem efter lämningen så myste jag ner mej i sängen med Lily och sov tills brevbäraren plingade på med två paket till mej. En timmes tupplur var precis vad jag (och lilltjejen) behövde.
 
Men att göra absolut ingenting klarade inte mitt samvete av, så jag har lagt upp annonser på Facebook, fått sålt några tavlor jag försökt bli av med, bytt sängkläder och diskat. Jag hade tänkt gå till tygaffären och kolla lite, men det gör jag imorgon när jag postar tavlorna. Vi håller oss på hemmaplan idag istället :) Jag funderar fortfarande på om jag orkar handla efter hämtningen eller inte haha!
 
Lily glider runt i sin nya favorit här hemma; lära-gå-stolen! Det blir mycket växlanden mellan den och golvet. Vänder sig åt båda hållen och hasar baklänges har hon ju gjort ett tag, men nu kommer hon även upp på knäna så att hon står på alla fyra och vaggar och försöker komma på hur hon ska göra. Jag tycker att det räcker gott och väl med att hon hasar runt på magen snabbt som fan och är överallt, men hon kommer nog göra sitt bästa för att börja krypa så snart hon kan! Nu har hon glidit fram till bordet i gåstolen och fått tag på duken som hon slåss med haha..
 
Kom på igår kväll att eftersom jag inte publicerar några bilder på tjejerna så vet ni ju faktiskt inte hur de ser ut! Vill ni att jag ska skriva ett inlägg om bara dem? Hur de ser ut och lite om deras utveckling? :)
 
I eftermiddag får det nog bli lugnt och fridfullt med tjejerna, kanske lite balkonghäng? Det gillar de :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Fröken M

Publicerad 2013-08-28 21:07:12

Va kul med paket !! vad fick du ?
Kram

Postat av: Elina

Publicerad 2013-08-29 10:28:05

Balkonghäng är alltid mysigt, och speciellt om solen lyser :))

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2013-08-29 17:07:57

Ja det hade varit så himla kul om man kunde skruva tillbaka tiden och själv ha en babyshower! :D kram

Postat av: Cissi

Publicerad 2013-09-03 10:32:03

Härligt att få paket och mysigt med en hemma dag, deet behövs för att ladda batterirna ibland )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela