Ingrid - Mamma till två sessor

Svar till Anonym

Publicerad 2013-01-29 12:37:17 i Allmänt,

Jag hade fått en anonym, men absolut inte otrevlig kommentar på nåt sätt. Men jag har ju för vana att kolla upp anonyma kommentarers IP-nummer eftersom det oftast är personer som bor i närheten av mej som kommenterar anonymt. Ni kanske minns hela den här otrevliga grejen som hände runt påsk när en jättemodig anonym person kommenterade om Zeldas första påsk, varför den inte var viktig för mej och varför jag inte ville fira med henne osv. Det visade sig ju också vara nån som bodde här i närheten.
 
Den här kommentaren var iallafall inte otrevlig eller dömande på nåt sätt, men jag kollade ändå upp den. Mycket riktigt så är det nån som bor inte särskilt långt ifrån mej.
 
Svar till dej: Tack så mycket! Ja, om det blir en flicka är namnet redan bestämt, men pojknamn har vi inte lyckats ena om än. Flicknamnet behåller vi för oss själva tills bebisen föds.
 
Anledningen till att jag ens tar upp det här är för att jag ogillar anonyma kommentarer. Särskilt när det känns som att det är människor man vet vilka det är, och när de påpekar eller undrar saker. Varför inte lämna namn eller mejladress? Är dessa anonyma människor rädda för att jag ska veta vilka de är och därmed inte svara?
 
Kan du inte stå för vem du är behöver du inte kommentera i min blogg överhuvudtaget.

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2013-01-29 15:12:06

Jag är inte heller så förtjust i anonyma kommentarer då jag aldrig riktigt förstått tanken med dom, men skönt att den inte var otrevlig iaf.

Så spännande med namnet förresten, undra vad det kan vara för tjejnamn. Hihi!

Postat av: Caroline

Publicerad 2013-01-29 17:06:42


Den där människan som bråkade i påskas, fick du fram namn på denne?

Svar: Nej jag fick aldrig reda på det, konstigt va? Haha.. Pinsamt att folk inte kan stå för sina åsikter och att de är så nyfikna!
Ingrid

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2013-01-29 17:25:11

Håller faktiskt med, namn kan de åtminstone skriva. Men eftersom den anonyme skrev en trevlig kommentar kan det ändå vara lite bättre än om det hade varit en otrevlig kommentar. :)
sv: Så himla glad jag blir, verkligen. Tusen tack finaste!
Kramar från Österrike. ♥

Postat av: Johanna - Mamma Till Lilly

Publicerad 2013-01-30 06:46:23

Det är lustigt med anonyma kommentarer, jag som trodde alla hade ett namn. Så även en mejl, för min del så kan jag gärna skippa anonyma människor, det är precis som du skriver, oftast är det någon som bor där man själv bor och som man vet vem det är..

Postat av: Sara ~ Mamma till Yrla och Noel

Publicerad 2013-01-30 21:19:23

anonyma komentarer är inte roligt, man kan ju skriva sitt namn iallafall :)

Postat av: captivatedminds.blogg.se

Publicerad 2013-01-30 23:48:52

Ibland så glömmer man helt enkelt bara skriva namn :/

Postat av: Mli

Publicerad 2013-02-01 14:00:45

Jag skulle nog också hålla på namnet tills miraklet kommit ut :)

Har en Pino-tävling igång nu om du vill delta :) Länk: http://lellah.blogg.se/2013/february/vinn-ett-pino-paket.html

Postat av: Fröken M - Vinn en Mix & Go Smoothie Mixer

Publicerad 2013-02-02 14:12:27

Jag håller med dig ! Vad är det för mening med att kommentera anonymt, och har man inget elakt att komma med borde man ju våga stå för vem man är :)
Kram på dig !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela