Ingrid - Mamma till två sessor

En sån där dag, du vet

Publicerad 2013-07-02 10:04:37 i Allmänt,

Hallåå!
 
Idag är en sån där dag när man inte känner för att göra nånting. Jag märker på Zelda att hon är lite trött och inte heller särskilt sugen på att göra nånting alls. Vi ritade en stund förut, och pusslade en stund, men annars så vill hon helst bara sitta i soffan och gosa. Sagt och gjort, det blir en innedag för oss!  Vädret lockar ju inte heller direkt med blåst och en himmel som är alldeles tjock på gråa moln. Näe, vi skiter i frisk luft idag!
 
Försökte ringa Försäkringskassan för en liten stund sen, men möttes av ett "Det är hög belastning just nu, var god försök senare.". Jaha, så det är så det ska vara nu? Omöjligt att komma fram? Jag får väl prova lite senare då.. Kollade deras Facebook-sida och såg att det fanns folk som försökt ringa i två veckor utan att komma fram pga hög belastning. Eeeh, vad fan? 
 
Jaja, vi ska iallafall äta lite frukt alldeles strax. Lily vaknade nyss också och gör oss sällskap. Den lilla damen sover inte så mycket på dagarna längre och har blivit väldigt nyfiken på allt! Helst skulle hon vilja att vi bar omkring på henne hela tiden så hon fick se en massa saker, och det berättar hon gärna. Och högljutt dessutom. Ett trevligt tillskott till den andra maktkampen jag har med min trotsiga tvååring som mest säger nej hela dagarna och gör tvärtemot. Livet som tvåbarnsmamma till småttingar är fint. Tur att man får sig ett par goda skratt om dagarna så att man känner att livet är bra också!
 

Kommentarer

Postat av: Fröken M

Publicerad 2013-07-02 10:42:03

Den där försäkringskassan är ett evigt bekymmer - har det någonsin gått snabbt och smidigt att få hjälp ifrån dem ? :)

Ha nu en mysig dag med dina sötnosar !

Kram

ps,... jag lovar att berätta mer om det "nya projektet" framöver, men det får vara hemligt ett litet tag till ;)

Postat av: Annika

Publicerad 2013-07-02 14:22:13

Usch va trist att försäkringskassan är så struliga!

Postat av: basebollivet.blogg.se

Publicerad 2013-07-02 15:59:31

Tråkigt att dem ska vara så struliga. Underligt hur det alltid ska vara problem med sådana saker.. ugh.

Men älskar textbilden. Haha.

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2013-07-02 20:36:31

Grattis till dig med! Inte illa att du varit rökfri i snart 3 år!! :D
Det sa jag med i förrgår att det skulle dröja men det kan bara gå så där på en dag. Kul när man liksom kan se utvecklingen framför sig. Tycker det är så roligt att uppleva allt en andra gång! :D
KRAM!!

Postat av: Carro

Publicerad 2013-07-02 21:00:32

Usch, sådana dagar känns som de kan kvitta;) Men desto roligare kanske näst kommande dag blir istället:) hehe!!!

Postat av: Elina

Publicerad 2013-07-03 13:32:33

Alltså försäkringskassan, jag blir trött av att bara se namnet. Det var samma för mig igår jag försökte ringa dom hela dagen i princip, men nej då, belastningen var hög så jag fick inte tag på dom först idag på morgonen.

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-07-04 00:09:50

Det är fan sjukt med försäkringskassan. Det är verkligen uppbyggt för att det ska bli problem och missförstånd!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela