Ingrid - Mamma till två sessor

Fläcktest med Vanish del 2 - Buzzador

Publicerad 2013-07-25 07:37:05 i Buzzador,

Som jag nämnde tidigare så var jag väldigt glad över att ha kommit med i Buzzador's Vanish-kampanj, men lite orolig för kläderna då jag hört att det kunde bli blekta fläckar och att kläder blivit förstörda. Ändå kände jag att jag ville testa själv och bilda mej en egen uppfattning. Och tur var väl det!
 
Jag bestämde mej för att testa på barnens kläder. Dels för att deras kläder är lite mer oömma och dels för att det helt enkelt är oftast deras kläder som får fläckar.
 
 
Såhär är det inte ovanligt att plaggen i vår tvättkorg ser ut. Zelda får lite matfläckar på kläderna om det är saker som lätt sölas, och vem har inte fått såna där elaka gula fläckar på kläderna när små bebisar bajsar? Ni som har/har haft bebisar kanske minns hur envisa de där bajsfläckar kan vara. Väldigt tråkigt!
 
 
Jag valde att förbehandla båda plaggen; ner i ca 40-gradigt vatten med en skopa Vanish Oxi Action i en timme innan det var dags att tvätta.
 
 
Och såhär blev det; alldeles rent! Inga chokladfläckar kvar på Zeldas t-shirt och inga svagt gula bajsfläckar kvar på Lilys body. Hur härligt som helst! Testade även på en av Lilys vita bodys som det blivit en sån fläck på och den försvann också!
 
 
Zelda älskar ju också sina jordgubbar, hon kan äta massor! Och sen ser ju kläderna ut därefter också.. Här har hon smaskat i sig en hel del jordgubbar som ni kan se på t-shirten så det var dags för Vanish Oxy Action Crystal White att jobba lite. Sagt och gjort!
 
 
Inte illa va? Inga fläckar! 
 
Jag har varit riktigt nöjd med Vanish som produkt. Det här att kläderna skulle bli blekta har jag inte märkt av och trots förbehandling så har trycken varit fina efteråt. Många och envisa fläckar försvinner och det känns bra att inte behöva oroa sig för tvätten längre. Särskilt de lite finare kläderna som kanske får sig ett par elaka fläckar ibland. Nu försvinner de! Det enda minuset jag hade var att tvätten blir lite strävare. Vi använder i vanliga fall inte sköljmedel till kläderna, och de blev väldigt mycket strävare efter att ha använt Vanish. Annars är jag supernöjd!
 

#vanishtest #vanishoxiaction
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela