Ingrid - Mamma till två sessor

Söndagsmorgon

Publicerad 2013-07-07 08:45:08 i Allmänt,

God morgon!
 
Efter att ha kollat yr.no innan läggdags så var jag inställd på att vakna upp till en strålande sol, men pilutta mej! Jaja,då kanske jag kan få lite vettigt gjort innan det är dags att promenera iväg på kalas. En av tjejernas kusiner fyller nämligen år idag så det ska firas! Men för Zeldas del så blir det inget firande. Hon är hos mormor och morfar och busar :) De har varit iväg på en liten semester och ville få lite kvalitetstid med henne innan hennes faster Lina-Lina kommer ner från Stockholmen i veckan. Och jag sa inte emot! Det är trevligt med en andningspaus mitt i alltihop.
 
Den här veckan har det verkligen känts att jag är mamma! Zeldas 2-årstrots har inte varit nådig och den vanligtvis så snälla lilla Lily har varit väldigt gnällig, sällskapssjuk och dessutom sovit dåligt på det. Inte likt henne! Varför hon varit sån märkte vi till slut i fredags; hon har haft tandsprickning! Den allra första lilla tansebissingen har gått igenom tandköttet, lilla gumman då ♥ Visst har hon dreglat mycket och det har verkat som att det kliat lite i munnen, men hon är ju bara 3,5 månad så jag trodde inte hon skulle få tänder än! I och för sig så var Zelda bara strax över 4 månader när hon fick sin första. Ja, men då vet vi ju varför läget är som det är iallafall och det underlättar ju alltid :) Tyvärr så kan man inte lindra Zeldas trots lika bra men den hänger inte i 24/7 iallafall vilket gör det lite lättare.
 
Nej nu ska jag morgonmysa lite med Lily och M innan vi sätter igång dagen! ♥ Ha en riktigt fin söndag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela