Ingrid - Mamma till två sessor

Enkelt är godast, eller?

Publicerad 2013-06-28 07:12:00 i I köket,

När man var liten så var det oftast tre tårtor som gällde; gräddtårta, glasstårta eller marängtårta. Väldigt enkelt och väldigt gott! Numera så ser man inte skymten av såna tårtor när barnen ska firas. Det är avancerade tårtor med olika mousse, fluff och sugarpaste på och i tårtorna. De är som färggranna konstverk med barnens favoritfigurer på eller klassiskt stillrena tårtor. Man vågar knappt skära i dem!
 
Jag älskar dessa tårtor, de är jättefina! Men är de goda då? Äter barnen dem? Eller är dessa tårtor ännu ett steg för mammor att "bräcka varandra" i den konstanta tävlingen om vem som är Mamma nr 1? För det har man ju kunnat se när det gäller kläder till barnen, vagnar och mycket mer att man bara "måste" ha det bästa och dyraste. Annars är man ju inte engagerad, eller?
 
Om vi får bestämma här hemma så är det enkla det godaste; en vanlig gräddtårta. Jag har ännu inte förvandlats till mamman som gör avancerade bakverk till mina små och jag tror inte att de är ledsna för det. När mina föräldrar var här i helgen så blev det köpa sockerkaksbottnar med färdigköpt vaniljkräm och jordgubbssylt med vanlig vaniljgrädde ovanpå. Zelda var väldigt nöjd med det! Tyvärr var jordgubbarna slut i affären så vi fick improvisera med dekorationen, annars hade den nog varit perfekt i hennes ögon.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2013-06-28 13:36:57

Dom är goda, men det är lite som du skriver, man vågar knappt skära i dom för att dom är såå fina ;)

På tal om barnkläder på nätet, jag brukar googla på billiga barnkläder men smakrabater.se har jag för mig ska ha rätt så billiga och lekvänliga kläder.

Postat av: Fröken M

Publicerad 2013-06-29 13:35:12

Marängtårta är min favorit - enkelt och gott !! :)
avancerade tårtor må vara fina att se på.
men är oftast inte speciellt goda !
Kram

Postat av: Anna - Vitt eller svart

Publicerad 2013-07-01 13:22:29

Haha, jag tänker lite som du. Jag vågar inte äta de där sugarpaste-tårtorna men visst är de riktigt fina att se på.

Vi kör samma enkla tårtor här hemma, barnen bestämmer fyllning och oftast kör vi helt på köpebottnar, det är dem de gillar bäst...

Det enda "avancerade" vi kan göra är om något barn fått för sig att tårtan ska vara gul eller blå eller liknande, då färgar vi eventuell marsipan eller grädde. :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela