Ingrid - Mamma till två sessor

Sömnlöst

Publicerad 2013-06-27 08:11:14 i Allmänt,

God (?) morgon!
 
Idag är vi tämligen trötta i den här familjen. Vi har blivit bortskämda med att Lily somnar lugnt och stillsamt i sin egen säng på kvällarna, och sen sover väldigt många timmar i taget för att sen bara vakna och äta. Så har fallet INTE varit de senaste kvällarna/nätterna. Hon har somnat och sovit en liten stund på kvällen och sen vägrat somna om utan sällskap, och vaknat flera gånger i timmen på nätterna. Väldigt tröttsamt! Gissa om jag längtar sjukt mycket efter middagsluren så även jag får sova en stund?
 
Men jag kan inte ligga och slöa hela dagen! På lördag ska vi ha kalas för Zelda så det ska både städas,tvättas och bakas innan dess. Dock är det ingen lätt match att få nånting bakat när jag är själv hemma med våra små vildingar, så bakandet får vänta tills M kommer hem från jobbet. Om en liten stund ska jag stoppa ner barnen i vagnen och gå lite ärenden och få lite frisk luft. Skönt! Nu när det faktiskt inte ösregnar en dag liksom...
 
Ska fundera ut nån bra tårta att baka och bjuda på också. Kanske kan nån av mina fina läsare hjälpa mej?
En glutenfri tårta med inte alltför mycket socker i, som dessutom är enkel och god. Har ni nåt bra tips?
 
 

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2013-06-27 13:08:18

Sömnlösa nätter gillas inte och hoppas hon återgår till sina "vanliga rutiner" snart igen. KRAM!

Postat av: basebollivet.blogg.se

Publicerad 2013-06-27 21:31:31

Inte lätt när man inte får sova, svårt att fungera. Men jag förstår att det hör mammalivet till. Jag behöver några år att förbereda mig för det hehe ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela