Ingrid - Mamma till två sessor

När tid och lust inte finns

Publicerad 2013-11-26 14:50:19 i Allmänt,

Hallå!
 
Ja just det, jag lever! Inläggen har sakta men säkert ebbat ut här i bloggen och den har nästan dött. Men inte jag! Dagarna rusar iväg i sinnessjukt snabb takt, det är nästan skrämmande! Tjejerna tar upp precis all min tid så att sitta vid datorn har jag oftast inte lust eller tid med, antingen eller haha.
 
Zelda blir 2,5 år i december och hon har verkligen blivit stor på en gång. Hon pratar massor, och då menar jag MASSOR! Saken är att hon dessutom har ett väldigt stort ordförråd och är väldigt bra på att prata, så man kan liksom sitta och föra en dialog med henne. Väldigt kul! Och ibland inte så kul haha! Som när jag blev arg på henne för att hon bråkat och sa att hon var dum som gjort så. "Nej du är dum mamma!". Då vet man inte om man ska skratta eller gråta. Allting ska också göras "alldeles själv" som hon så fint uttrycker det, så många saker tar lång tid numera.
 
Lily blev 8 månader för nästan två veckor sen, och med henne är det aldrig en lugn stund. Hon kryper omkring på upptäcktsfärd i hela lägenheten, sätter sig upp själv och drar sig upp och ställer sig mot möbler. Nu har hon börjat släppa taget också för att byta från t.ex soffan till bordet, men det är skills som hon inte klarar än haha. Hon har också börjat ta små steg längs med soffan nu, men inte så att jag räknar det som att hon går längs möblerna. Än. Ja ni förstår ju, jag blir ju i princip skelögd av att ha ett öga på henne och ett på Zelda hela tiden!
 
Jag har några inlägg som behöver komma upp på bloggen, och skulle dessutom gärna vilja bli liiite mer aktiv. Men vi får väl se vart det hela hamnar. Ni vet ju vart jag är iallafall! Jag finns iallafall på twitter där jag uppdaterar lite oftare Oompaloompan heter jag där.
 
Nu är det dags att runda av här, för det ska förberedas inför avfärd. Jag ska ta med mej minstingen och knalla iväg på utvecklingssamtal för Zelda om en liten stund. Ska bli så kul att få veta lite mer ingående hur hon utvecklas på dagis!
 
Kram så länge!
 
 

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2013-11-27 10:44:23

Ja, dagarna går verkligen fruktansvärt fort!

Postat av: Elina

Publicerad 2013-11-28 12:17:28

Dagarna och veckorna går helt sinnessjukt snabbt, läskigt. Hoppas utvecklingssamtalet gick bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela