Ingrid - Mamma till två sessor

Lördagsmorgon

Publicerad 2013-10-19 06:49:14 i Allmänt,

God morgon!
 

I vanlig ordning så är vi uppe före tuppen. 6-6,30 är numera standard och jag fasar inför omställningen från sommartid till vintertid. Kommer jag bli tvungen att gå upp kl. 5 varje dag istället då? Det får vi se till att göra nånting åt!
 
I onsdags blev lilla Lily hela 7 månader, gud vad fort det går! Det firade hon med att sätta sig upp alldeles själv från magläge på golvet. Så duktig tjej ♥ Hon har dessutom blivit jättesnabb på att ta sig fram på golvet, även om det inte är riktigt "riktiga" krypsteg än. Hon liksom "daggmaskar" sig fram! Hon sitter ganska bra nu men kan ibland bli lite ivrig efter nåt hon får syn på och då kastar hon sig framåt. Fast hon har faktiskt börjat "landa" bra och ner på mage så hon kan sätta fart mot det hon vill ha.
Zelda pratar på och lär sig mer och mer för varje dag. Enligt fröknarna på dagis är hon väldigt utvecklad och vältalig för sin ålder, och lär sig dessutom väldigt snabbt. Hon snappar upp allt och ingenting går henne förbi! I veckan nu så upptäckte jag att två nya tänder på överkäken har gått igenom. När de har kommit upp så är hon klar med tänder för några år framöver.
 
Min egen utveckling har dock stannat av. Jag blir fortfarande uppgiven varje gång jag inser att jag fyllde 26 senast och inte typ 22. Jag är faktiskt inte så väldigt ung längre, även om jag absolut inte är gammal. Ju mer barnen växer ju mer inser jag att även jag blir äldre, och det är jobbigt för nån som inte vill bli gammal! Men det är ju bara att gilla läget, för jag har ju faktiskt inte så mycket val ;)
 
Ja det var väl en liten uppdatering om hur det är här! Det blir dåligt med bloggande och ännu sämre läsande av bloggar så jag hoppas att mina stammisar och favvobloggar förlåter mej för detta. Jag är inte försvunnen, jag har bara händerna fulla av livliga småttingar som tar upp all min tid ♥
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2013-10-19 10:42:46

Jag förlåter dig ;-) 7 månader (!) galet alltså. Jag minns liksom innan prinsessan hade kommit att jag var in här hela tiden i princip för att se om de kommit någon bebis eller inte, och de kändes som igår. Men trevlig lördag på er, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela