Ingrid - Mamma till två sessor

Godmorgon onsdag

Publicerad 2013-09-25 07:19:53 i Allmänt,

God morgon!
 
Eller ja, jag och Lily startade dagen redan för en timme sen och Zelda gick upp för bara en liten stund sen. Zelda dricker sin morgonvälling i soffan framför Disney Junior och Lily åker runt i sin gåstol och roffar åt sig allting hon kan få tag på haha..Hon älskar sin gåstol och har svårt att förstå att hon faktiskt inte får sitta i den hela dagarna!
 
Igår var jag på BVC med Lily för hennes 6-månaderskontroll, och allting var jättebra! Det första barnläkaren sa när vi kom var att hon var väldigt pigg och alert eftersom hon skulle kolla på allt som fanns runtomkring och reagerade direkt när hon hörde honom prata. Hon var 67,5 cm lång och vägde 7470 g, så hon växer på som hon ska. Jag trodde att hon skulle vara mycket större för hennes kläder i storlek 68 passar inte längre så vi måste redan byta upp till 74!
 
Zelda hade fotografering på dagis igår och jag skyndade mej att registrera konto på fotosidan igår så att jag får se dem så fort de är inlagda! Såg att en jämnårig dotter till en kompis till mej som går på ett annat dagis hade fått ta porträtt, men jag vet inte om Zelda fick göra det. Nog för att personalen på hennes avdelning är toppen, men det brister lite i informationen ibland.. Jaja, vi får väl se :) Eller så får jag fråga vid lämningen idag!
 
Och vad ska mamman då hitta på idag? Jag åkte på den där tråkiga veckostädningen! Roligare kan man ju ha det, men det blir skönt sen när det är rent och fint. Eventuellt ska vi iväg till en tjej och prova ett par senhöst/vinterskor till Zelda som hon skulle sälja sen i eftermiddag också. Jag tror ju visserligen att de kommer passa, eller kanske vara lite stora. Men eftersom det ska i en raggsocka också så kommer det nog funka ändå :)
 
Ja det är väl vår ungefärliga dagsform! Hoppas att ni får en riktigt fin dag!
 

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2013-09-25 09:42:43

Jag hoppas att dom kommer knäppa kort på barnen på Robins förskola i år, dom gjorde inte det förra året och det är ju så tråkigt! Man vill ju ha bilder på dom :)

Postat av: Elina

Publicerad 2013-09-26 16:53:23

Saga hade fotografering igår och nu längtar jag till att få se dom. Om det blir några julklappar till släktingarna eller inte, haha :)

Postat av: Fröken M

Publicerad 2013-09-27 21:36:13

ja, visst är lugna fredags kvällar i soffan bland det bästa som finns !
Viggo somnade bredvid mig, mannen spelar tvspel och jag njuter av att vara vara :)
Man kunde helt klart ha det sämre !
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela