Ingrid - Mamma till två sessor

Promenera mera

Publicerad 2014-08-13 21:08:56 i Allmänt,

Ja man kan väl säga att sommaren är över nu va? När det inte är mer än knappt 14-15 grader ute när jag ska lämna barnen på dagis på morgonen så räknar jag det som höst. Trots att det bara är mitten på augusti!

Som det brukar vara så har allting hamnat ur spår under sommaren med mat, rutiner och en redan knapphändig motion. Så om nån ser mej på stan så kan jag säga redan nu att NEJ jag är inte gravid, det är semesterkaggen som byggts på. Som att jag inte redan hade några kg för mycket att tampas med liksom haha.. Jaja, det är ju bara jag själv som kan göra nåt åt saken, eller hur? Så jag hoppas nu att jag kan hålla mej till mina nya rutiner och röra lite mer på mej. Promenera på band är väl en lätt börjar, tills jag kommit på HUR man tränar 😂

Tränar/styrketränar/motionerar du? Vilket träningssätt föredrar du?



Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-08-14 10:09:01

Inget alls just nu... Testade att simma, men varken det eller att cykla funkar.. Annars gillar jag promenader. Blir ett projekt att tag i när bebis är ute och bebisverkstaden stängd ;)

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2014-08-14 11:14:56

Förut har jag alltid föredragit att promenera. Men konstigt nog har jag fastnat för löpning! Eller kanske mer jogging om man jämför med proffsen ;)

Postat av: Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Publicerad 2014-08-14 13:16:36

Jag både styrketränar, löptränar och promenerar. :-)

Postat av: Anna - Vitt eller svart

Publicerad 2014-08-29 12:42:50

Svar: Nej.

Men jag ska, så småningom. Lovar mig själv lite då och då...

Håller på att försöka komma igång med ett nytt tankesätt för det är nog där det felar hos mig. Latmasken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela