Ingrid - Mamma till två sessor

Ny vagn+ståbräda=sant?

Publicerad 2014-06-08 07:09:37 i Tips - Barn,

Tiden går så väldigt snabbt, och barnen växer ännu snabbare! 
När vi var ute och gick igår med barnen såg jag att vagnen vi har nu till Lily börjar se liten ut och Zelda vill inte sitta i vagn så hon går mest själv. Men ibland blir hon trött, och då har jag ofta önskat att vi hade en ståbräda. Nåt som tyvärr inte passar på den vagnen vi har för bromsskenan är för bred!
 
Så sen ett tag tillbaka har jag funderat över ny vagn till Lily, för hon kommer ju behöva åka vagn ett tag till. Och skaffar vi en ny vagn så vill jag ha en bra och stabil vagn som funkar både i stad och på landet och både sommar som vinter. Och det ska gå att ha ståbräda till den!
 
Den här sittvagnen har jag kollat på tidigare, och den heter Crescent Compact 360. Den har ordentliga hjul som passar alla underlag och dessutom är de punkteringsfria vilket jag gillar. Framhjulen är svängbara och det är nåt som jag har känt att jag vill ha om vi skulle skaffa en ny vagn. Vi har inte det nu och jag tycker det är jobbigt. Jag föredrar svängbara!
En annan bra grej med just den här vagnen är att den har fullt liggläge också. Perfekt om vi är ute på en promenad eller utflykt och Lily behöver ta en tupplur! Då kan hon sova gott i där och jag kan dessutom se henne hela tiden genom takfönstret som finns i suffletten.
Eftersom vi inte har bil och körkort så blir det mest promenader om vi ska nånstans, och en bra och stabil vagn som funkar på alla underlag och i alla väder är ett måste för oss. 
 
 
Den här ståbrädan heter Bumprider och finns i flera olika färger, bl.a svart, brun och rosa. Min favorit är egentligen den med rosa, men svart är också fin!
Det här är en universal ståbräda som är gjord för att passa de flesta vagnarna och den har snabbfästen så att man inte behöver använda sig av några verktyg. Den är lämplig från ca 2-5 år och har en maxbelastning på 20 kg. Med andra ord skulle vi kunna använda den länge till Zelda som är 3 år!
En annan bra sak med den är att den har en balanserad fjäderteknik som gör att även om underlaget är ojämnt så ger den en mjuk och jämn gång. Jättebra när man som oss alltid är ute på promenad!
 
En ny vagn med ståbräda skulle vara perfekt nu när sommaren är här och vi kommer vara på vift så mycket som vi bara kan! 
 
Bilderna är lånade från Jollyroom.se
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elina

Publicerad 2014-06-11 17:04:55

Vilken fin vagn :) Jag skulle vilja ha en ny vagn till Charlie, en liten enklare sittvagn typ.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela