Ingrid - Mamma till två sessor

Fika-helg!

Publicerad 2014-09-18 18:27:24 i I köket,

I helgen hann det bakas en hel del här, mums säger jag och resten av familjen!
På fredagsmorgonen var jag och tjejerna uppe redan innan tuppen, så jag passade på att baka en sats bullar. Och de var sannerligen goda, för de var slut på kvällen! Nu åt vi visserligen inte upp riktigt alla själv eftersom vi hade besök i två omgångar plus att M tog med sig några till sin bror. Så vi var många som hjälptes åt att äta upp dem haha!
 
Några av bullarna var ju tänkta till lördagsfikat då mina föräldrar skulle komma och hälsa på, men eftersom alla var slut så fick det bli nåt annat. Och eftersom jag länge varit sugen på kardemummakakan som Anna bakat förut så fick det bli en sån! Smaken var jättebra, men jag tror inte att min ugn är så bra så nästa gång ska jag låta kakan stå inne lite till. Men den kommer bakas igen, och även samma kaka fast i muffinsform ska vi testa nån dag :)
 
Sist ut var söndag och då var jag riktigt chokladsugen! Därför fick det bli kärleksmums. Jag hade hittat ett recept hos Frida som jag var tvungen att testa, och jag är verkligen glad att jag gjorde det. De blev PERFEKTA! Jag gjorde i en lite större form och 1,5 sats av glasyren och de blev jättebra. Kommer absolut baka dem igen, mums mums!
 
Jag har återupptäckt glädjen i köket, och det är att baka! Det är väl bra på ett sätt visserligen, men det vore ju bättre om jag kände samma intresse för matlagningen. Då skulle det kanske bli lite mer variation haha.. Plus att det är en aaaaaning nyttigare! ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2014-09-19 10:33:12

MUMS!
Jag tycker också att det är roligare att bak än att laga mat. På gott och ont ;)

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-09-24 19:39:06

De e ju så kul att baka :)

Postat av: Anna - Vitt eller svart

Publicerad 2014-10-04 18:19:13

Önskar samma sak med matlagningen. Enda gången jag verkligen känt matlagningssug är när jag åt lchf, troligen för att mat var det enda jag åt. Men det var kul. Annars är det sällan sällan...

Kram

Postat av: Cissi

Publicerad 2014-11-17 12:32:23

Mums vad gott!
Kan inte annat än hålla med om att bakning är så mycket roligare.. Längtar verkligen till julbaket ;)

Postat av: Fröken.A

Publicerad 2014-11-22 07:47:19

Ser ju helt underbart gott ut !! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela