Ingrid - Mamma till två sessor

Budapestrulle

Publicerad 2015-02-15 10:46:56 i I köket,

När min äldste lillebror fyllde år och firades nyligen bestämde jag mej för att stå för tårtbakandet. Jag funderade länge och väl på vad jag skulle göra för en slags tårta, eftersom jag faktiskt inte gjort särskilt många eller avancerade. Efter flera samtal med min lillasyster så kom hon på att han faktiskt var väldigt förtjust i Budabestbakelse när vi var yngre så jag började leta recept. Tills jag hittade ett som var ganska enkelt och med vanliga ingredienser som oftast finns hemma.
 
Jag var något orolig för marängen. Dels att den skulle bli platt men också att hela botten skulle spricka när den rullades ihop! Men det gick faktiskt ganska bra och den blev ganska fin ändå.
 
 
Den hamnade kanske inte på det snyggaste uppläggningsfatet direkt haha, men det är ju Budapestrullen och inte brickan ni ska titta på ;) 
Jag är själv inte vidare förtjust i just Budapest eftersom jag inte gillar grädde direkt, men jag smakade en bit av marängen och den var otroligt god! Denna fick bra betyg av familjen, och de brukar säga om de tycker att nåt inte är gott haha.. 
Eftersom den är glutenfri kommer den bli ett jättebra alternativ när vi har kalas hemma! Lätt att göra både gluten- och laktosfri vilket passar våra kalas bra :)
 
 
Det fanns faktiskt mandariner i, men min busiga mor hade precis pillat åt sig dem som var vid kanten haha!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-15 16:44:31

Tycker inte heller om grädde men gillar det i kombination med marängen i Budapestbakelsen :) Den ser ju jättefin ut!

Postat av: Jannica

Publicerad 2015-02-15 19:25:43

Men va gott!!

Postat av: Cissi

Publicerad 2015-02-16 12:34:49

Men så gott!

Postat av: Life of Johanna

Publicerad 2015-02-16 13:03:38

men åh så gott! =) Jag gillade faktiskt fatet :)

Precis, där satte du huvudet på spiken. Det är kontakten man är ute efter med besök/kommentarer inte att bli någon superkändis. Visst det finns säkert de som har drömmar och mål och bli toppbloggare, men för bli det måste man börja från grunden :)

för mig är att a och o att läsa inlägget och kommentera det som står där. Det är så jag själv vill ha det. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela