Ingrid - Mamma till två sessor

Busig provsmakare

Publicerad 2015-02-05 13:20:02 i I köket,

Det här med att vänta på att fikat ska svalna är inget som gillas här hemma. Helst ska det skyfflas direkt från ugnen in i munnen. Om mina döttrar får bestämma! Men elak mamma som jag är brukar jag låta det svalna en stund först innan vi provsmakar från plåten.
 
Senast jag hade bakat kladdmuffins så ställde jag plåten på köksbänken och gick in till tjejernas rum för att prata med dem. Där inne ser jag att den ena fattas, och henne möter jag i dörröppningen till köket. Snabbt som attan springer hon ut därifrån och jag hör att hon slickar sig om fingrarna när hon springer förbi. I köket möts jag av detta.
 
 
Lilla L's små fingrar var en perfect match till de där hålen kan jag säga. När jag ropade in henne i köket och med låtsad förargad röst frågade henne om man får göra sådär fick jag ett "jaaaaa" och ett leende från öra till öra tillbaks. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-07 13:48:57

Haha, vilken rackare! Bara de inte bränner sig så :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela