Ingrid - Mamma till två sessor

Ljuvliga koppar

Publicerad 2015-02-21 07:50:54 i I köket, Inredning,

Om det är nånting jag älskar så är det gamla, fina koppar med fat. Jag älskar dem! Tyvärr är det ont om loppisar som jag kan ta mej till, men om jag är på en eller besöker nån Second Hand eller Antikaffär så är det alltid kopparna jag smyger bort till.
 
Dessa två fina koppar med fat fyndade jag i den lokala antikaffären för några månader sen för halva priset. Den blå vågar jag inte dricka ur då det ser ut som en massa sprickor i den. Det känns inget när man rör vid dem och kvinnan i butiken sa att den var fullt funktionsduglig, men den får stå som prydnad i vitrinskåpet. Men tekoppen från Rörstrands Gröna Anna-serie används däremot varje dag och jag älskar den innerligt! Den är en daglig påminnelse om min farmor som gick bort nyligen. Hon hade såna här och brukade dricka kaffe ur dem förr. Så när jag dricker ur min tänker jag på henne och all tid som spenderades med henne.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-21 12:03:35

Åh, jag hade en kompis vars mamma hade den gröna serien. Både kaffeservis och matservis! Det var längesen det ;)

SV: Åh, men tack för all feedback på inläggen. Kul att läsa vad som passar er bäst gällande våtservetterna med! Folk tycker mycket olika och vissa använder det inte alls.

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2015-02-22 11:28:56

SV: Åh tack, snälla du :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela